Képzeljétek el, hogy egy vetítés során a nézők kétharmada fogja magát, és elhagyja a mozitermet, de nem azért, mert szólítja a természet, hanem mert elege volt a látottakból, és esze ágában sincs tovább maradni. Na, valami hasonló történt a The Lord of the Rings: The Rings of Power (A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi) első évadával is, amely az Amazon Prime Video történetének legdrágább produkciója volt.
Tény, hogy nem sikerült a legjobban időzíteni a sorozat premierjét, mert olyan konkurensek szorításába került, mint a Sárkányok háza (HBO Max), az Andor (Disney+), az Amazon: Ügyvéd (Disney+) és a Dahmer - Szörnyeteg: A Jeffrey Dahmer-sztori (Netflix). Ugyanakkor ez sem lehet magyarázat arra, hogy milyen nagy arányban veszítette el nézőit A hatalom gyűrűi.
A The Hollywood Reporter beszámolója szerint az Amazon Prime Video hazai pályáján, vagyis az Amerikai Egyesült Államokban, ahol még a Netflixet is lenyomja előfizetőszámban, azoknak, akik elkezdték nézni A Gyűrűk Ura előzménysorozatát, csupán a 37 százaléka maradt a végéig, a többiek menet közben lemorzsolódtak. Nemzetközi viszonylatban jobban szerepelt ugyan, de így is csak 45 százalékkal zárt, ami még mindig nem éri el a szakmabeliek által elfogadhatónak tartott (ami nem jó, de nem is tragikus) 50 százalékos arányt.
A pontos számokat nem ismerjük, az Amazon állítása szerint mintegy 100 millió nézője volt A hatalom gyűrűinek, ám a Nielsen rangsorában, amely a nézett percek alapján áll össze, így is csak a 15. helyre volt jó 2022-ben a streamingsorozatok között. Az első kilenc pozíciót egyébként a Netflix csípte meg, egyedül a Hulun futó A szolgálólány meséje fért még be a Top10-be. Az Amazon legnézettebb tartalma a The Boys volt, utóbbi a tizenegyedik helyen zárt.