Tombol a hőség, sorra dőlnek a melegrekordok, így cseppet sem meglepő, hogy sokan keresnek enyhülést és kikapcsolódást a klimatizált vetítőtermekben, amit bizony igyekeznek ki is használni a filmstúdiók, sorra mutatva be újdonságaikat. A nyár slágere minden kétséget kizáróan a Deadpool & Rozsomák, amely a Marvel jelenleg is futó Multiverzum sagájának második legtöbbet hozó filmje lett 1,145 milliárd dolláros bevétellel. Csak a Pókember: Nincs hazaút előzi meg, de annak az előnye behozhatatlan, hiszen 1,923 milliárdot szedett össze a mozikban.
Mindazonáltal illik megemelni kalapunkat a Ryan Reynolds és Hugh Jackman főszereplésével forgatott szuperhősfilm teljesítménye előtt, mivel R-besorolású alkotásként rengeteg potenciális nézőt alapból elveszített, magyarán hátrányból indult. És ami azt illeti, a saját kategóriáján belül rekordot is döntött azzal, hogy már az eddigi csúcstartó, a nem kevesebb mint 1,079 milliárd dollárig jutott Joker előtt jár.
Ugyancsak meggyőzőre sikeredett az Alien: Romulus bemutatkozása a mozikban, Fede Álvarez rendezése a franchise történetének második legerősebb nyitását produkálta az észak-amerikai piacon: 42 millió dollárért váltottak rá jegyeket az Egyesült Államokban és Kanadában. Ennél csak a Prometheus tudott többet 2012-ben, Ridley Scott filmje akkor 51 millióval kezdett. Az pedig, hogy a nemzetközi bevételekkel együtt már 110,2 milliónál jár, fényes sikert vetít előre a mindössze 80 millióból készült sci-fi horror számára.
Nagyon rossz hír ez a Borderlands szempontjából, mert azt jelenti, hogy így egy újabb alkotás tűnt fel a színen, amelyik elszívja előle a levegőt már pusztán azzal, hogy létezik. A Romulushoz hasonlóan Budapesten forgatott adaptációt finanszírozó befektetők, köztük a Lionsgate filmstúdió azzal volt kénytelen szembesülni, hogy a gyatra kezdést követően folytatódott a film mélyrepülése a jegypénztáraknál. A mögöttünk hagyott héten 73 százalékos visszaesést követően már csak 2,35 milliót tudott összekaparni az Egyesült Államokban és Kanadában, mindent egybevéve pedig 21,3 milliónál tart úgy, hogy csak a forgatás több mint 100 milliót emésztett fel, amire újabb tízmilliók rakódnak rá marketingkiadásként.
Szinte biztos, hogy azok közül a filmszínházak közül, amelyekben még látni lehetett az utóbbi napokban, más, jobban fizető alkotások számára szabadítja majd fel a filmvásznat. Ezzel állhat összefüggésben az is, hogy a Lionsgate már augusztus 30-án elérhetővé teszi a filmet különböző VOD-platformokon, és ebből fakadóan a streaminges debüt sem lehet már messze.