Megtekintve az NMHH nemrég publikált hallgatottsági tanulmányát a két legnépszerűbb zenei platform hazai vonatkozású számairól, jogosan merül fel a kérdés, hogy a hazai rádiók, televíziók zenei blokkjai, műsorai mi alapján válogatnak zeneszámokat, előadókat. A hivatalos rádiós top 40-es lista alig néhány ponton cseng össze a mért adatokkal. Például az abszolút első Azahriaht nem hagyhatták már ők sem figyelmen kívül.
A hazai előadók "kvázi-toplistája" (nincsenek hivatalos toplisták, az NMHH a nyilvánosan elérhető adatokból készítette el ezeket) a két platform összehasonlításában nagyon hasonló: a Spotify-on Azahriah a legnépszerűb előadó, a YouTube-on viszont második helyre szorította őt a Desh-sel közös duója.
A legtöbbett hallgatott szám Spotify-on kettejük közös dala a Pullup, míg a YouTube hallgatottsága hagyományosan a mainstream irányába mozdul: Valmar Úristen című száma a listavezető, amin valószínűleg sokat nyomott a latba az "ergós" Szikora Robi közreműködése is.
A külföldi előadók számai esetében már nincs olyan mély szakadék a rádiós lejátszások és az NMHH-s toplista között. A magyar kattintásokból YouTube-on Eminem-nek, a Spotify-on Harry Styles-nak jutott a legtöbb. Utóbbinak az As it was című száma ment tavaly legnagyobbat a Spotify-on. Világszerte több, mint 1,7 milliárdszor játszották le.