Léteznek filmesek, akiknek annyira markáns és egyedi a stílusuk (most ne nyissunk vitát arról, hogy az a stílus mennyiben járul hozzá a filmművészet gazdagodásához), hogy kis túlzással már néhány képkocka elég a beazonosításuk, de egy-két jelenet után garantáltan felismerjük a kezük nyomát. Ilyen Wes Anderson, és bizony ilyen az 1995-ös Bad Boys-zal befutott Michael Bay is, noha egészen máshol foglalnak helyet a rendezők spektrumán.
Ha nem tüntetik fel a rendező személyét, akkor is könnyedén rájöttem volna, hogy ő áll a Jake Gyllenhaal (Pókember: Idegenben, Éjjeli féreg, Túl a barátságon és a lista még hosszan folytatható), valamint Yahya Abdul-Mateen II (Mátrix: Feltámadások, Kampókéz, Aquaman) és Eiza Gonzáles (Godzilla Kong ellen) nevével reklámozott Ambulance mögött.
Miután kevés híján a földbe állította a Transformers franchise-t a botrányosan rossz Transformers: Az utolsó lovaggal, majd a Netflixnél is felsült a nem sokkal jobb Hatan az alvilágból (6 Underground) című filmmel, Michael Bay a Universal Picturesnél kötött ki, hogy leforgasson egy akció-thrillert egy félresikerült bankrablásról.
A háborús veterán Will Sharpnak (Yahya Abdul-Mateen II) sürgősen össze kell szednie 231 ezer dollárt a felesége műtétjére. Kétségbeesésében fogadott testvéréhez, Dannyhez (Jake Gyllenhaal) fordul, aki ahelyett, hogy kisegíteni, ráveszi, hogy rámoljon ki vele egy bankot. De a 32 milliós zsákmány nehezebben adja magát, a tervbe hiba csúszik, és emiatt nem sokkal később egy mentőautóban találják magukat a rendőrség elől menekülve, túszként magukkal vonszolva egy sebesült rendőrtisztet és az őt életben tartó mentőorvost.
Nem hagy nyugodni az érzés, hogy az előzetes szinte mindent megmutatott már a filmből, aminek csak a moziban kellett volna kiderülnie, de nem akarok elhamarkodottan ítélni. A 2005-os dán Ambulancen amerikai adaptációja február 18-án kerül a mozikba. A magyarországi premierről egyelőre nincs információnk.