MrBeast neve nem csak azért lehet ismerős számotokra, mert van egy saját hamburgeres üzletlánca, ami kapcsán épp a jogi huzavona megy. A Jimmy Donaldson néven anyakönyvezett MrBeast jelenleg az egész világ legjobban kereső tartalomgyártója, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Forbes számításai szerint évi 82 millió dollárt keres, míg a lista második helyén holtversenyben álló Rhett & Link, Preston Arsement és Ryan Kaji "csak" 35-35-35 milliót. MrBeast ennek az összegnek jelentős részét visszaforgatja a tartalomgyártásba és egyúttal a jótékonykodásba is.
Jó, nyilván költ arra is, hogy megvegyen egy egész utcát a családjának és az alkalmazottainak, de idén februárban például kifizette ezer vak ember szemműtétét, majd májusban ezer halláskárosultnak segített visszanyerni a hallását. Filantróp akciói után mindig borítékolható, hogy hatalmas ütlegelést kap a különböző közösségi felületeken, kritikusai szerint ugyanis MrBeastet nem az önzetlenség vezérli, egyszerűen csak kattintásokra akarja váltani mások sanyarú sorsát. Legújabb akciója után is megjelentek ezek a hangok, most viszont már előre felkészült ezekre, és elébe ment a kritikáknak.
Ezúttal Afrikát vette célba a bőkezű tartalomgyártó és 100 kutat építtetett azért, hogy falvaknak és iskoláknak legyen megfelelő ivóvízellátása. A szombaton közzétett videót immár közel 50 milliószor indították el a YouTube-on, MrBeast pedig már a közzététel napján megírta az X-en, hogy mire számít az új anyag kapcsán.
Úgy fogalmazott, hogy tudja, ismét "cancelezni" fogják, mert feltöltött egy videót arról, hogy segíteni próbál az embereknek, ugyanakkor előre tisztázni akarja, ez őt egyáltalán nem érdekli. Leszögezte továbbá, mindig is arra fogja használni a csatornáját, hogy segíthessen másokon, és arra próbálja inspirálni a közönségét, hogy ők is tegyenek hasonlóképpen.
I already know I’m gonna get canceled because I uploaded a video helping people, and to be 100% clear, I don’t care. I’m always going to use my channel to help people and try to inspire my audience to do the same 😅❤️
— MrBeast (@MrBeast) November 4, 2023
Bármennyire is megpróbál beleállni MrBeast akcióiba egy hangos kisebbség, a számok azért azt mutatják, hogy a nézők jelentős része inkább pozitívumként tekint ezekre a megmozdulásokra. Az említett kutas videón például jelenleg 4,4 millió like mellett mindösszesen csak 32 ezer dislike van - legalábbis ennyit mutatnak a különböző telepíthető bővítmények, és csak ezekre hagyatkozhatunk, mivel a YouTube egy ideje nem mutatja meg nyilvánosan a dislike számokat, ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ezek az add-onok nem mindig pontosak, sokszor akár tízszer annyi dislike-ot is mutathatnak, mint amit maga a feltöltő lát a YouTube felületén, a valós szám tehát még sokkal alacsonyabb is lehet, mint 32 ezer.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Kétségtelen, hogy MrBeast ezekkel a videókkal rengeteg nézőt, a nézett perceket dollárokra váltva pedig hatalmas összegeket is szerez. Ugyanakkor világosan látszik, hogy bevétele két irányba megy el: egyrészt az olyan óriási projektekre, mint például mikor újraalkotta a netflixes Squid Game-et egy valódi vetélkedőként, ami nyilván szórakoztató a néző számára, de a világ nem igazán lesz jobb hely tőle, illetve a fent felsorolt filantróp projektekre, melyekkel nem kevés életet tudott megváltoztatni.
Amíg a második kategóriában is folyamatosan érkeznek az új tartalmak, elég nehéz megmagyarázni, hogy ez miért is fáj bárkinek.