Egy hónap sincs már hátra, hogy a 96. Oscar-gála keretében a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia kihirdesse mely alkotásokat és alkotókat találta a legjobbnak számos kategória jelöltjei közül. A casting directoroknak most még nem osztanak díjat, nekik 2026-ig várniuk kell a sorukra, de talán vigaszt nyerhetnek abból, hogy hiába nyernek, a szobrokat nem birtokolhatják.
Komoly izgalmakra számítunk a királykategóriában, azaz a legjobb filmnek járó elismerésért vívott küzdelemben, aminek elnyerésére sokan az Oppenheimert tartják a legesélyesebbnek, miután tarolt a BAFTA-n. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy mások mellett olyan, szintén kiemelkedő alkotásokkal kell megmérkőznie, mint a Szegény párák, az Egy zuhanás anatómiája, vagy az Érdekvédelmi terület.
Egyáltalán nem lefutott tehát a verseny, miként a legjobb animációs film díját sem lehet már most előre odaadni valamelyik favorizált jelöltnek. A Sony kiválóan sikerült produkciójával (Pókember: A pókverzumon át) szemben áll például a Mijazaki Hajao életművét egyetlen alkotásban tömörítő A fiú és a szürke gém. De az elmúlt évek messze legjobb Pixar-mozijáról, az Elemiről sem állíthatnánk, hogy az esélytelenek nyugalmával száll ringbe, ahogy az Európát képviselő francia-spanyol koprodukcióban született Robotálmok, vagy a Netflix kínálatát erősítő Nimona alábecsülése is hiba lenne.
Az utóbbit ráadásul most ingyen megnézheted, mivel a streamingplatform egy kis extra hírverés reményében elérhetővé tette a YouTube-csatornáján. A dolog szépséghibája (legalábbis egyesek szemében), hogy ez nem a magyar szinkronos változat, tehát a címszereplő alakváltó Chloë Grace Moretz hangján szólal meg, míg a királynő meggyilkolásával vádolt egykori lovagnak, Ballister Boldheartnak, akinek Nimona a segédjéül szegődik, Riz Ahmed kölcsönzi a hangját.
ND Stevenson képregényét eredetileg a Blue Sky szerette volna adaptálni, de mint tudjuk, a Jégkorszak-filmekért felelős stúdiót a Disney röviddel a Fox felvásárlását követően beszántotta, mert nem kellett neki még egy animációs divízió a sajátja és a Pixar mellé. A projektet így végül az Annapurna karolta fel a brit DNEG animációs stúdióval összefogva. Az eredmény zajos kritikai és közönségsiker, valamint egy Oscar-jelölés, amiből akár még díj is lehet. Ha nem hiszitek, nézzétek meg magatok!