Bár az előzetesek láttán nem mertünk rá patkánymérget venni, azért mégiscsak reméltük, hogy James Gunn első DCEU-s filmje (és nagy valószínűség szerint nem az utolsó) több lesz szimpla bűnös élvezetnél, azaz nem érezzük majd cikinek bevallani egy társasági összejövetelen, hogy igazából tetszett. Tőlünk Csirke nézte meg a sajtóvetítésen, aki azóta sem győz áradozni róla, ezért komolyan meg kellett fenyegetnünk, nehogy spoilerezni merészeljen.
Túlnyomórészt egyébként a többi kritika is hasonló véleményen volt, a saját lábán is megálló, felhőtlen szórakozást nyújtó produkcióként írva le a The Suicide Squadot. Ennek hatására rövid ideig a legmagasabbra értékelt DCEU filmként szerepelt a Rotten Tomatoes oldalán (most már lecsúszott a 2017-es Wonder Woman alá), viszont - és ezt mindenképpen fontos megjegyezni - a moziból távozó közönség már osztotta teljes mértékben a kritikusok lelkesedését. A Cinemascore-on ugyanúgy B+-ra értékelték a nézők, mint David Ayer 2016-os Suicide Squadját.
Részben tehát ezzel, a még mindig tartó járvánnyal és a DCEU-val szemben bizalomvesztéssel, valamint a mozipremierrel párhuzamos HBO Max-es rajttal magyarázható, hogy a rendkívül biztató, a maga kategóriában rekorddöntő premier előtti vetítéseket követően mindössze 26,5 millió dollárig jutott James Gunn filmje az Egyesült Államokban és Kanadában. Vagyis hiába a jó kritikák, ha kizárólag mozis bevételeket nézzük, a DCEU történetének legszerényebb nyitóhétvégéjét produkált a The Suicide Squad.
Nemzetközi vizeken sem sokkal jobb a helyzet, a világ többi részén ugyanis mindössze 45,7 milliót kapartak össze a feláldozható szuperbűnözők. És tekintve, hogy innentől csak lefelé vezet az út, azaz hétről hétre egyre nagyobb mértékben csökken majd a bevétel, már az is kérdésessé válik, hogy egyáltalán a 185 milliós gyártási költséget vissza tudja hozni a film, nemhogy még nyereséget is termeljen.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Persze nem zárhatjuk ki, hogy amit a Warner elveszít a réven, azt visszanyeri a vámon, vagyis az HBO Max forgalma kárpótolja majd a mozis bevételkiesésért.