Nehéz döntés előtt álltak az elmúlt napokban azok a filmkedvelők, akik még szívesen járnak moziba, ahelyett, hogy inkább várnának egy-két vagy akár több hónapot, hogy aztán otthon, a többi néző zajongásától nem zavartatva, tetszés szerint szüneteket beiktatva élvezzék a kiszemelt alkotást. Egyszerre debütált ugyanis Christopher Nolan-féle Oppenheimer, valamint a Greta Gerwig rendezte Barbie, emiatt annak, akinek nem fért bele az idejébe vagy a büdzséjébe mindkettő, választania kellett. Persze az imént túloztunk, sokkal valószínűbb ugyanis, hogy a két produkció célközönsége között kicsi az átfedés.
Inkább más tényező befolyásolta az eredményt. Például az, hogy hiába Nolan a nagyobb név, az ő életrajzi drámája R besorolást kapott, ami alapból leszűkítette a potenciális nézők táborát, miközben a Barbie-ra nyugodtan el lehetett vinni a kicsiket is dacára annak, hogy valójában egyáltalán nem nekik szól. A pálya tehát a rózsaszín műanyagból formált álomvilágnak lejtett, mely nem is okozott csalódást, az év legerősebb nyitását produkálta az észak-amerikai piacon, ugyanakkor az Oppenheimernek sincs oka szégyenkezésre, mivel túlszárnyalta az előzetes várakozásokat.
A Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült Barbie hazai pályán 155 millió dollárt hozott, és további 182 milliót a nemzetközi piacon, így máris 337 millió dollárnál jár, miközben a forgatási költségét 128 és 145 millió közé teszik. Ezzel egyébként Greta Gerwig történelmet írt, hiszen még egyetlen női rendező filmje sem kaszált ennyit a nyitóhétvégén.
Ahogy írtuk, az Oppenheimer is kiválóan teljesített Cillian Murphy-vel a címszerepben. Előzetesen 50 milliós nyitást jósoltak neki, de 80,5 millió dollár értékben vettek rá jegyet az Egyesült Államokban és Kanadában, ehhez hozzájön még 93,7 millió a tengerentúlról, ami azt jelenti, hogy a 100 millióból forgatott alkotás eddig 174, 2 millió dollárt szedett össze.
Mivel épp a díszbemutatók idején kezdődött, a filmeket csak minimálisan érintette a színészek sztrájkja, ellenben óriási hatása lehetett annak, hogy a szokatlan párosítás mémesedett, és Barbenheimer néven hatalmasat ment a világhálón.
Nem volt ekkora szerencséje viszont a közelmúlt két nagy presztízsű mozis újdonságának, az Indiana Jones és a sors tárcsája 335 milliót termelt globálisan, ami nagyon kevés ahhoz mérten, hogy a marketinget nem számolva legalább 300 milliót költött rá a Disney. Szintén bajban lehet a 291 millióból forgatott Mission: Impossible - Leszámolás - Első rész, mely még a nullszaldóhoz sem elég 370,9 millió dolláros bevételnél tart.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.