A héten bemutatott Flash - A Villám filmről készült kritikánkban mi is külön kiemeltük, milyen szörnyűek lettek a vizuális effektek a legújabb DC kalandban, olyan vállalhatatlan CGI-t sikerült prezentálnia a stúdiónak, melyhez hasonlót évek óta nem láttunk - igen, sokkal rosszabb a helyzet, mint mondjuk A Hangya és a Darázs: Kvantumánia esetében volt. Nem csak mi láttuk egyébként ezt így, a legtöbb kritikában előkerült ez a szempont itthon és külföldön is egyaránt.
A legrosszabb (és most minimális spoiler következik) a Chrono Bowl nevezetű helyszín látványvilága volt, ez a teljesen CGI környezet a multiverzumot, és az idővonal egyes kiragadott pillanatait volt hivatott bemutatni, csak épp mindezt egy PS4-es játék átvezetője szintjén tudták összehozni az illetékesek. Nos, a rendező, Andy Muschietti szerint ez egyáltalán nem véletlen, pontosan azt látjuk a vásznon, ami az alkotók célja volt.
Muschietti szerint azért volt minden CGI a Chrono Bowlhoz kapcsolódó jelenetekben (és azért nem valós színészeket használtak itt), mert tudatosan kerülni akarták a realizmust, mivel itt Flash "nézőpontjából" látunk mindent, ezért okkal lett minden kissé "torz", elvégre egy dimenziók közötti térben vagyunk épp. Nos, ha a torz látvány volt valóban a csapat kitűzött célja, akkor tényleg le a kalappal előttük, tökéletesen sikerült teljesíteni a feladatot.
Ugyanez volt az indoklás egyébként az egyik hasonlóan szörnyű nyitójelenet kapcsán, ahol Flash egy tucat CGI kisbabát ment meg egy összeomló kórház mélybe zuhanó romjai között. Flash sebességével mozogva elvileg más fényhatásokat látnánk, ezért lettek olyanok a babák, amilyenek.
Ha más előtt nem is, azért egy ilyen kreatív érveléstechnika előtt mindenképp tisztelegnünk kell egy főhajtással, a kérdés már csak az, hogy maga Muschietti elhiszi-e mindezt, amit sikerült mentségként felhoznia. Erős a gyanúnk, hogy a nézők közül nem sokan fogják bekanalazni ezt a magyarázatot.
Ti mit gondoltok?