A JustWatch csapata időről időre elkészíti saját, 255 ezer fős felhasználóbázisa alapján azt, hogy hogyan oszlik meg a magyar streamingpiac az egyes platformok között. A nagy sorrend évek óta változatlan, nyilván a Netflix áll az első helyen, de egyre inkább ott lohol a nyakában a Prime Video is - nyilván nem utolsó szempont az utóbbi szolgáltatási elképesztően kedvező előfizetési díja.
A 2023-as adatokkal összemérve a friss grafikonokat észrevehetjük azonban, hogy a Prime Video gyakorlatilag 25%-on stagnál, a Netflix viszont veszített korábbi pozíciójából, ugyanis immár "csak" 31%-os piacrésszel rendelkezik, szemben a tavalyi első negyedéves 33%-kkal. Könnyen lehet, hogy a magyar felhasználók gyomra nem vette be olyan egyszerűen a jelszómegosztás ellehetetlenítését, mint a külföldi nézőke.
Az mindenesetre világosan látszik, hogy a Netflix visszaeséséből a harmadik, negyedik és ötödik helyezett, vagyis a Max (korábbi nevén HBO Max), a Disney+ és az Apple TV+ tudott profitálni: mindhárom szolgáltatás paci részesedése 2-2-2 százalékkal nőtt 2023 első negyedévéhez képest a most vizsgált, 2024 Q2-es időszakban.
A Max és a Disney+ gyakorlatilag még mindig fej fej mellett állnak, de továbbra sem történt meg a nagy előzés. Az Apple TV+ pedig még mindig egy kisebb ligában játszik.