Talán még sosem volt annyira izgalmas időszak a streaming-tartalomfogyasztás történetében, mint a mostani: minden felületen ömlenek ránk nagy sikerű sorozatok folytatásai, érdekes újdonságok érkeznek, miközben azon szolgáltatók, akik még nem tették a világ nagy részén elérhetővé kínálatukat, újabb piacokra lépnek be - például Magyarországra, ahonnan most már hivatalosan, trükközés nélkül elérhető a Disney+ összes tartalma.
A választék mind mennyiségben, mind változatosságát tekintve kielégítő lenne akkor is, ha nem most futna az Obi-Wan Kenobi sorozat, nem most indult volna a Ms. Marvel, és nem lenne az a rengeteg néznivaló, amit kimondottan a szolgáltatáshoz gyártatott a Disney. 2019 novembere óta elérhetővé vált számos Marvel sorozat (WandaVízió, Sólyomszem, Mi lenne, ha...?, Moon Knight, Loki, A Sólyom és a Tél Katonája) még ennél is több Star Wars széria (A mandalóri 2 évada, Boba Fett könyve, Rossz osztag, A klónok háborúja utolsó szezonja, Látomások és néhány LEGO Star Wars különkiadás), Pixar rövid- és egész estés filmek, nem beszélve a rengeteg filmről és új, eredeti ötleten alapuló sorozatról, amiket mi a kezdettől fogva magyarul (vagy szinkronnal, vagy felirattal, akár mindkettővel) nézhetünk meg.
Az, hogy a Disney által felépített birodalomhoz mennyire sok szellemi tulajdon tartozik, még a céget jól ismerőknek is megdöbbentő lehet. Ebből kaptunk egy kis ízelítőt a június 13-án, Varsóban rendezett regionális launch partyn.
Miután a megérkezést követően örömmel konstatáltuk, hogy a belga futballválogatott épp abban a több mint negyven emeletes szállodában várja, hogy másnap megmérkőzhessen a lengyelekkel, ahol mi is töltjük az éjszakát, este 7 körül elindultunk a méretes, újságírókból és influencerekből álló magyar delegációval, hogy megnézzük, milyen meglepetésekkel készült nekünk a Disney. A helyszínen aztán kiderült, hogy a mi társaságunk semmi ahhoz képest, ahány résztvevőt Lengyelországból invitáltak, és mindjárt nyilvánvalóvá vált, miért nem ismerjük fel a bejáratnál interjúztatott sztárokat: nagyjából 300-an voltunk összesen, ebből kb. 20-an érkeztünk Magyarországról, volt néhány cseh kolléga, de a közönséget zömmel helyi partnerek alkották. A rendezvény méretéből is érezhető volt, hogy a cég számára a kelet-közép európai terjeszkedés mennyire jelentős lépés.
A show-t egy helyi formáció nyitotta, akik a The Beatles slágerei közül adtak elő néhányat egészen kiemelkedő színvonalon (a dobos Napalm Death pólója kissé környezetidegen volt, de ugye ahhoz a munkához öltözz, amit szeretnél, és ezt is olyan beleéléssel csapatta, mintha a When All Is Said and Done-t nyomta volna el), mivel hogy a Disney+-on megtalálható Peter Jackson közel 8 óra hosszúságú, a zenekar 1970-es albuma, a Let it Be elkészítését bemutató dokumentumsorozata, melynek elkészítéséhez Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono és George Harrison özvegye, Olivia Harrison is hozzájárult. Állítólag eredetileg stílszerűen az épület tetején akartak zenélni, aztán végül az eső miatt kénytelenek voltak fedett részen felállítani a technikát.
A mini-koncert után megnyíltak a Disney+ District kapui, ahol táblák mutatták, milyen irányba érdemes elindulnunk, ha a Star Wars, a Disney, a Marvel, a Pixar, a National Geographic vagy a Star tartalmai érdekelnek minket. A mozgólépcső tetejére érve rögtön az utóbbi szekciójánál találtuk magunkat: szemben a The Walking Dead legendás "Don't Dead Open Inside"-ajtajával, jobbra a Kardashianék kanapéjával, balra a Pam és Tommy hangulatát idéző berendezéssel, kicsit távolabb pedig egy üveg mögül vicsorgó Aliennel.
A folyosón továbbhaladva eljutottunk a Pixar-Disney-világba, ahol a Jégvarázst egy tükörszoba, az Alice Csodaországbant egy oldalára állított pihenő, a nemrég debütált és nagy sikert arató Encantót egy ajtó, a szintén nem túl régi Luca hangulatát pedig egy moziterem idézte meg. Aki mindig is ki akarta próbálni, milyen a dobozba zárt játékok élete, beállhatott Woody dobozába, a folyosó végén pedig Mike és Sully pózolt életnagyságban.
A NatGeo mindössze egy szobával képviseltette magát, ahol négy tárgyat emelhettünk fel, minek hatására a szoba falain más és más tartalmak indultak el.
A következő szekcióban a Marvelé volt a főszerep, a Moon Knightot egy tükrös folyosó, a WandaVíziót és a Sólyomszemet pedig egy-egy épület fala ábrázolta. Lengyelül nem tudók kicsit bátortalanabbul pózoltak Amerika kapitány pajzsával, de engem nem tántorított el a szöveg:
Végül pedig a Star Wars részéhez érkeztünk, ahol három rohamosztagos pózolt a karbonitba fagyott Han Solóval, és egy életnagyságú, izgő-mozgó R2-D2 próbált barátkozni a résztvevőkkel. Hogy az élmény teljes legyen, különböző ételek és tematikus koktélok közül válogathattunk bőséggel.
Persze mindeközben csak arra tudtunk gondolni, hogy a szállodába visszatérve már tölthetjük is a Disney+ appot, úgyhogy semmit nem bízva a véletlenre egy gyors regisztráció után, lefekvés előtt már kúsztak is le az Obi-Wan Kenobi részei, hogy legyen mit nézni a repülőúton. (Igaz, emiatt most még lengyelül kapok e-maileket és értesítéseket, de már tett javaslatot az app arra, hogyan lehetne ezt orvosolni.)
És hát az a helyzet, hogy miközben ezt a cikket írom, nyitva van az app főoldala, a fejlécben pedig egymást követik az olyan tartalmak, amiket sorra pakolok fel a megnézendők közé (szégyenszemre a Free Guy és a King's Man: A kezdetek is kimaradt eddig, és jaj, hadd ne soroljam, mi vonz még erősen).
A Disney+-t böngészőből és appból is elérhetitek, egy hónapra 2490 Ft-ra, egy évre 24900 Ft-ba kerül, utóbbival két hónapnyi előfizetést megspóroltok. Ha ilyen tempóban jönnek az érdekességek - még akkor is, ha csak a Star Wars- és a Marvel-univerzum bővül - valószínűleg a legtöbb geeknek az utóbbi fogja jobban megérni, nem lesz hónap, amikor úgy érezzük, a semmiért fizettünk.