A közelmúlt történései tőmondatokban: Len Wiseman kiszállt az A múmia reboot rendezői székéből, a Harry Potter rendezője készítheti el A sebhelyesarcú remake-et, idősebb Bruce Wayne lesz a Batman vs. Superman filmben, A csodálatos Pókember 4 egy spin-off lehet, illetve a Halálos Iramban 7-hez Jason Statham mellett szeretnének egy Oscar-díjas főgonoszt is szerepeltetni.
Bemutatták az Escape Plan, avagy magyarul a Szupercella szinkronos előzetesét is, amelyben Sylvester Stallone szeretne kiszabadulni egy szökésbiztosnak vélt börtönből Arnold Schwarzenegger segítségével. A főszereplők szinkronhangjai a megszokottak, akció lesz dögivel, minden adott a remek szórakozáshoz.
Noha Bruce Willis ezúttal elmaradt Sly és Schwarzi mellől, a héten ő is akciózni fog és nem is akármilyen módon. Nézzük hát az aktuális felhozatalt:
Red 2
Dean Parisot másodszorra trombitálja össze a kiöregedő, ám továbbra is A-kategóriásnak számító színészeket, és nem, ez továbbra sem A feláldozhatók valamelyik epizódja. A Red 2 a hazai körökben kevésbé ismert DC Comics képregényből táplálkozik, viszont nem ezen van a hangsúly, sokkal inkább Bruce Willis gyilkos egysorosain (amelyek a Die Hard 5-tel ellentétben itt tényleg betalálnak), John Malkovich humorán és Helen Mirren hűvös profizmusán, amelyet Catherine Zeta-Jones szexi orosz kém szerepe és Anthony Hopkins szórakozott professzor karaktere tesz teljessé. Garantált szórakozás szinte bárki számára, akinek felcsillan a szeme Bruce Willis neve hallatán és szeretné a színészt ismét elemében látni. A héten ez a legjobb választás!
(Érdekesség: Azt pletykálják manapság, hogy Bruce Willis kilép A feláldozhatók 3-ból és helyét Harrison Ford veheti át. Hiába, öregember nem gyorsvonat.)
Csak Isten bocsáthat meg (Only God Forgives):
Ryan Gosling és Nicolas Winding Refn a Drive után ismét egyesítik erejüket, amiből ezúttal nem a Bolygó kapitánya, sokkal inkább a Csak Isten bocsáthat meg című krimi születik. A rendező ismét azt tűzte ki céljául, hogy a nézőket és kritikusokat is megossza legújabb filmjével: a szokatlan alkotás ugyanis kevésbé szerethető, mint a Drive, Refn az esetek többségében művészi túlkapásokkal él és Ryan Gosling minden eddigi szerepénél kevesebbet beszél, ha nem tudnánk, hogy ő a főszereplő, azt is hihetnénk, hogy bútor. Mindezek mellett a Csak Isten bocsáthat meg (Only God Forgives) cselekményszála csigalassúsággal halad előre, amit kizárólag a magával ragadó atmoszféra és Kristin Scott Thomas jutalomjátéka tesz némileg elviselhetővé. Csak azok számára ajánljuk, akik vasgyomorral rendelkeznek.
(Érdekesség: Nicolas Winding Refn filmje a Cannes résztvevőit is megosztották. A jelenlévők egy része negatív véleménnyel volt a projektről, de olyan is akadt, aki állva tapsolt. Hiába, ilyen ez a show biznisz.)
Bennfentes játék (Le Capital):
Olyan remekművek után, mint a Z, avagy egy politikai gyilkosság anatómiája, az Eltűntnek nyilvánítva vagy éppen az Ostromállapot, Costa Gavras igen ritkán adja rendezésre fejét és ha mégis, akkor is csak egy jól átgondolt koncepcióból hajlandó dolgozni. A Bennfentes játék című vadonatúj drámájában egy európai befektetési bank vezére megpróbálja megakadályozni, hogy egy amerikai részvényalap kivásárolhassa őt, ezzel pedig mindent elmondtunk a mű stílusáról, ugyanis Costa Gavras nem rejti véka alá határozott véleményét a bankárokkal kapcsolatban és ez üdítően hat a filmre, amely ennek hatására nem fullad unalomba, sőt. A Bennfentes játék (Le Capital) végig érdekfeszítő tud maradni, Gabriel Byrne pedig újra rivaldafénybe kerül általa. Érdemes lehet vele tenni egy próbát.
(Érdekesség: Ha szeretnétek hasonló stílusú filmeket találni, ne hagyjátok ki a Tőzsdecápák, a Krízispont és a Brókerarcok című alkotásokat sem. Meghálálják a rájuk szánt időt.)