Hirdetés

Ezért fekete-fehér a Harkonnen-ház bolygója a Dűne 2-ben

|

Maga a film rendezője, Denis Villeneuve adott magyarázatot a Giedi Prime színvilágára.

Hirdetés

Nemrégiben befutott a mozikba a Dűne: Második rész, ami minden bizonnyal az idei év egyik legjobban várt alkotása volt. Nem véletlen, hogy hatalmas figyelem övezte a produkciót, elvégre Denis Villeneuve már 2021-ben is bebizonyította, hogy valóban ideális jelölt Frank Herbert legendás művének, ezúttal sikeres, mindeközben pedig alapanyaghoz (többé-kevésbé) hű adaptálásához. Természetesen a folytatás sem okozott csalódást, Villeneuve most sem vette félvállról a dolgokat, még a legapróbb részletekre is odafigyelt az adaptáció során.

Ha esetleg még nem láttátok volna a filmet, az előzetesekben már így is találkozhattatok azokkal a bizonyos fekete-fehér jelenetekkel, amiknek helyszínéül nem más, mint a Harkonnen-ház bolygója, a Gidei Prime szolgált. Természetesen nem csak puszta kedvtelésből jelenítették meg így a bolygót, sokkal több áll a döntés mögött, amiről most maga Villeneuve mesélt egy kicsit.

Hirdetés

A rendező egy nemrégiben vele készített interjú során beszélt arról, hogy miért is kezeli a Harkonnen-ház bolygóját fekete-fehérben. Az eredeti ötlet egyébként Herbert könyvéből származik, Villeneuve csak tovább szőtte ezen gondolatot.

Egészen pontosan úgy fogalmazott:

"Úgy gondoltam, hogy érdekes lenne, ha a fény, a napfény betekintést engedne az ő pszichéjükbe. Mi lenne, ha a színek bemutatása helyett, a napfény megölné őket, egy olyan, rendkívül hátborzongató fekete-fehér világot hozna létre, ami információt adna nekünk arról, hogy ezek az emberek hogyan is érzékelik a valóságot, hogyan gondolkodnak a politikai rendszerükről, illetve arról, hogy egy primitív és brutalista kultúra részesei, ami benne volt a forgatókönyvben is."

Majd úgy folytatta:

"Olyan fekete-fehéret akartam, ami idegen és egy másik világból származó, olyan napfényt, amit eddig még nem láthattunk a nagyvásznon. Greig [Greig Faser, a Dűne 2 operatőrje - a szerk.] előállt ezzel az infravörös ötlettel, ami nagyon tetszett, szóval aztán így forgattuk le a filmet. Az egyetlen dolog, hogy ha így filmezel, akkor nincs visszaút. Azt mondtam: »Ezt tudnod kell. Oké, ezt fogjuk csinálni, és nem lesz visszaút. Tehát nem színezhetjük ki, miután végeztünk.«"

A nézőnek elsőre egy kis apróságnak tűnhet, ugyanakkor a Dűne és a Harkonnenek világának megismerésében jelentős szerepet játszik a fekete-fehér ábrázolásmód, ami ismételten Denis Villeneuve zsenialitásáról és precizitásáról árulkodik.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)