Bár a Netflixnek sokat profitált abból, hogy a rivális streaming platformoknál hamarabb lépett be a piacra, sőt azt igazából ő maga teremtette meg, előnye nem tartott sokáig. Globálisan ugyan még mindig éllovasnak számít, de hazai piacán, vagyis az Egyesült Államokban már népszerűbb az Amazon Prime Video, de a Disney+ is ott lohol a nyomában. A Netflix legnagyobb gondja ugyanis, hogy nem rendelkezik a többiekéhez fogható médiaportfólióval, nincs mögötte egy mozistúdiókból és tévécsatornákból álló hálózat, amely több évtizedes, sőt nem ritkán már évszázados múlttal, és ebből kifolyólag óriási műsorkatalógussal bír.
A licencelt filmek, sorozatok, realityk és egyéb műsorok előbb vagy utóbb eltűnnek a platformról, sőt ami még rosszabb, valamelyik a konkurensnél fognak kikötni, ezért van az, hogy óriási összegeket öl saját tartalmak gyártásába. Ez 2023 folyamán várhatóan 17 milliárd dollárra rúg, amiből dicséretes módon nemcsak angol nyelvű produkciók születnek nagy számban.
Ha végignézünk a Netflix legnézettebb sorozatévadainak 10-es toplistáján, akkor a spanyol A nagy pénzrablás (La casa de papel) és a dél-koreai Nyerd meg az életed (Squid Game) példájából látni fogjuk, hogy érdemes volt más régiókat megcélzó, de globálisan is eladható tartalmakba fektetni. A sorozatcímek mellett olvasható számok azt mutatják, hogy az első 28 napban összesen hány órán keresztül nézték a Netflix előfizetői az adott szezont.
- Nyerd meg az életed 1. évad - 1 650 450 000 óra
- Stranger Things 4. évad - 1 352 090 000 óra
- Wednesday 1. évad - 1 237 150 000 óra
- Szörnyeteg: A Jeffrey Dahmer-sztori - 856 220 000 óra
- A nagy pénzrablás 5. évad - 792 230 000 óra
- A Bridgerton család 2. évad - 656 260 000 óra
- A Bridgerton család 1. évad - 625 490 000 óra
- A nagy pénzrablás 4. évad - 619 010 000 óra
- Stranger Things 3. évad - 582 100 000 óra
- Lucifer 5. évad - 569 480 000
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!