2023 februárjában kellemesen felforgatta az internetet a Forbes, amikor közzétette influenszer toplistáját - mi is alaposan foglalkoztunk vele és a körülötte kialakult botránnyal. Várható volt, hogy idén is lesz ismétlés, ahogy az is, hogy néhányan lekerülnek majd róla - a távozók helyére viszont nem feltörekvő, "ismeretlen" arcok, hanem legendás tartalomgyártók kerültek.
A 2024-es lista első helyén a TheVR áll, pozíciójuk létjogosultságát bizonyára senki nem kérdőjelezi meg. Gigantikus Twitch-csatorna állandó reggeli műsorral, folyamatos, profi minőségű tartalomgyártás YouTube-ra - ha valakik, ők tényleg megdolgoztak az népszerűségért.
A tavaly még harmadik helyen álló Whisper Ton most már a második lett, és két helyet javított Nessaj is, aki a dobogó legalsó fokán áll. Újoncként került fel Zsozéatya, a Jólvanezígy csatorna Csokija és Ádámja, valamint Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő, akik Viszkok Fruzsit, Csecse Attilát és Dancsó Pétert szorították ki.
A legértékesebb magyar influenszerek 2024-es, top 20-as listája végül így alakult:
- TheVR
- Whisper Ton
- Nessaj
- Pamkutya
- Cresser
- Zsozéatya
- Csigér Alex
- Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
- JustVidman
- Jólvanezígy
- Magyarósi Csaba
- Radics Peti
- TheShowK
- Papp Inez Hilda
- Szirmai Gergő
- Abosi Barna
- Sápi Vivien
- Makk Adrienn
- Körcsönyei Polla
- Forstner Csenge
A Forbes leírása szerint a módszertan a következő volt:
"1. 230 fős gyűjtésünket a szereplők követőbázisa, potenciális elérése, közösségi médiás aktivitása és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján negyven főre szűkítettük.
2. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékeltük, négy kategóriában.
- Követőbázis: az összes releváns közösségi médiumon elért követőszámokat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vettük figyelembe. A HypeAuditor segítségével mértük az influenszerek közönségének minőségét, valódiságát és növekedési trendjét, és egy komplex mutatószámot számoltunk belőlük.
- Kedveltség: a SentiOne Brand Health Indexet és az eléréshez kapcsolódó mutatóit használtuk. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát - azaz énmárkájuk egészségét, kedveltségét - mérte.
- Aktivitás: az adott influenszer követőtáborának interakcióit mértük a HypeAuditor analitikáival, azt pontoztuk, mennyire képesek aktivizálni követőtáborukat (a lájkok átlagos száma és a tartalmak közötti eloszlása; a kommentek száma, valódisága; a lájkok és a kommentek aránya).
- Piaci visszajelzés: a média, reklámügynökségek, valamint az influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó márkák képviselőiből álló, huszonkilenc fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.
3. Az adatpontokat ezután normalizáltuk a négy kategóriában, a számtani átlagukból áll össze az adott influenszer üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindexe."
A szakmai zsűriben a GS-t Csirke képviselte.