December 29-én, élete 84. évében meghalt az olasz filmművészet vitatott figurája, a leginkább a címben is említett horrorfilmjéről ismert Ruggero Deodato, aki Oliver Stone-tól Quentin Tarantinón át Eli Roth-ig számos filmesre nagy hatást gyakorolt - adta hírül az il Post. Az 1980-ban bemutatott Cannibal Holocaust nem csupán az előfutára volt az ún. found footage, azaz megtalált felvétel típusú filmeknek (Deodato szerencséjére a néhai Orson Welles 1970-es alkotása, A szél másik oldala csak 2018-ban jutott el a közönséghez), hanem egyes, meglehetősen durva és gyomorforgató, szexuális erőszakot is tartalmazó jeleneteit annyira élethűnek találták a korabeli nézők, hogy azt hitték valódi gyilkosságokat látnak.
Mindez odáig vezetett, hogy az alkotóknak végül bíróság előtt kellett tisztázniuk magukat, majd azért is évekig tartó jogi csatározásokba bonyolódtak, hogy a Cannibal Holocaust lekerüljön a tiltólistákról, és először cenzúrázva, később pedig vágatlanul ismét a műfaj szerelmeseinek rendelkezésére álljon. Amiatt azonban, hogy a film kedvéért több mint fél tucat állat lelte a halálát, Deodatót és társait elítélték, de mindannyian megúszták felfüggesztettel.
Kétségtelen, hogy Ruggero Deodato neve mára elválaszthatatlanul összeforrt a Cannibal Holocausttal, ugyanakkor a potenzai születésű rendező megfordult pár apróbb szerep erejéig a kamera túloldalán is, sőt nem sokkal halála előtt videojátékos projektbe kezdett, ő jegyzi a 2024-ben érkező Borneo: A Jungle Nightmare forgatókönyvét. Fél évszázados pályafutása során megajándékozta a rajongóit szandálos filmmel (Hercules, Prisoner of Evil), krimivel (Live Like a Cop, Die Like a Man), erotikus thrillerrel (Waves of Lust), sci-fivel (Raiders of Atlantis) és fantasyvel (Barbár fivérek) is. Utóbbit hazánkban is számos videotékában meg lehetett találni a VHS-korszakban.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.