Ahogy azt a napokban sokan olvashattátok, a világ legnépszerűbb youtubere, a MrBeastként elhíresült James Donaldson komoly összetűzésbe került a nevét viselő egyik branddel, a MrBeast Burgerrel. Az egyetlen fizikai helyszíntől eltekintve online elérhető gyorsétteremláncot egy harmadik fél, a Virtual Dining Concepts (VDC) üzemelteti, a videós viszont nemrég beperelte őket az ételek gyatra minőségére és a brand elhanyagolására hivatkozva.
A Variety beszámolója szerint azonban a partner nem hagyja magát, nemrég ugyanis ellenkeresetet nyújtott be a vállalat, amely egyébként más, meglévő éttermek konyháin keresztül oldja meg a hamburgerek előállítását.
A VDC által indított per azt állítja, hogy MrBeast nem teljesítette a szerződéses kötelezettségeit, beleértve a vállalt reklám- és promóciós munkát, a megnyilvánulásaival pedig még súlyos károkat is okozott a márkának.
"Ez az ügy egy olyan közösségi médiás hírességről szól, aki azt hiszi, hogy a hírneve azt jelenti, hogy bármit mondhat, hogy a tények nem számítanak, és hogy következmények nélkül megtagadhatja és megszegheti a szerződéses kötelezettségeit. Ez tévedés."
- áll a peranyagban, amely állítása szerint Donaldson korábban kétszer is megpróbálta újratárgyalni a szerződési feltételeket, amikor felismerte, hogy mekkora érték rejlik a MrBeast Burger brandben. Ez viszont végül nem sikerült neki, a VDC álláspontja alapján pedig lényegében ezért kezdett bele a több mint 1700 konyhából kiszállító virtuális gyorsétteremlánc nyilvános pocskondiázásába.
A kereset itt több korábbi Twitter-posztra is hivatkozik, köztük egy olyannal, amiben Donaldson azt fejtegette, hogy ha tehetné, kiszállna a Virtual Dining Conceptsszel kötött szerződésből, amelynek képében fiatal fejjel egy "szar üzletet" kötött. A partner most 100 millió dolláros kártérítést követel a népszerű videóstól.