A nagy sikerű sorozatos, filmes franchise-ok esetében óhatatlanul megjelennek a merchök: sapkák, pólók, bögrék, mindenféle ajándéktárgyak, amikkel kifejezhetjük, mekkora rajongók vagyunk, a forgalmazók pedig még egy kis pénzt legombolhatnak rólunk. Nincs ezzel baj, mindenki jól jár, mindenki boldog lesz a végén.
A Netflix az egyik legnagyobb társasjáték-kiadóval, az Asmodee-val szövetkezve dolgozott három, a sorozatait adaptáló társason, melyek közül az egyik, a Stranger Things: Attack of the Mind Flayer már hónapok óta kapható magyarul, írtunk is róla egy bemutatót.
Ahogy ennél, úgy az Ozark és a Squid Game adaptációjánál is elsődleges szempont volt, hogy a játékmenet könnyen tanulható legyen, és kapcsolódjon az alapanyaghoz.
Az Ozark egy 2-5 játékosnak szóló területfoglalós játék, amiben egy-egy csoportot (mint a Byrde-ék, az FBI, a Navarro kartel vagy a Kansas City maffia) irányítva küzdhetünk pénzért, befolyásért, a sorozatból ismert helyszínek feletti uralomért. A tematikus játékokban utazó, a Nyerőlevesért is felelős Mixlore fejleszti.
A Squid Game-ben 3-6 játékos vetélkedhet, egyenként 12 főt irányítva, hat, a sorozatban megjelenő játékban. Aki elsőként teljesíti mindet, az győz. Ez ugyancsak a Mixlore-tól érkezik.
A játékok az Egyesült Államokban kizárólag a Walmartnál lesznek kaphatók július 30-ától, de reméljük, hazánkba is eljutnak hamar.