A Variety címlapon foglalkozik a Marvel Filmes Univerzum problémáival, ami nem meglepő, van is mivel. A Marvel Studios Disney+-os sorozatai például egyre több negatív visszajelzést kapnak a kritikusoktól és a nézőktől egyaránt, ami a Daredevil: Born Againnél tetőzött: a projekt teljesen újraindul, a stúdió pedig arra kényszerült, hogy újragondolja az összes tévésorozatos tervét.
Aztán ott van Jonathan Majors letartóztatása is, akinek karakterére, Kangre az egész fázist építették. A Loki sorozat után Majors az év elejei Hangya és a Darázs: Kvantumániában kezdte el felvezetni az eseményeket, csakhogy a film megbukott, és a Marvel más mozifilmjeinél is érezhető, hogy a nézőket egyre nehezebb bevonzani szuperhősökkel (James Gunn-nak azért még ment A galaxis őrzőivel).
A Variety forrásai szerint szeptemberben a Marvel kreatívjainak egy csoportja, köztük a stúdió vezetőjével, Kevin Feige-val elvonult Palm Springsbe a szokásos éves értekezésre, ám a legtöbb ilyen találkozóval ellentétben a hangulat most nem volt sem boldog, sem magabiztos, inkább a szorongás volt jellemző mindenkire. A legégetőbb kérdés az volt, hogy mihez kezdjenek Majors ügyével. A színész kitart amellett, hogy ő az áldozat, de a hírnevét ért károk, és az esély, hogy elveszítheti a közelgő bírósági ügyét, arra készítette a Marvel vezetőségét, hogy átgondolják a tervet, miszerint Kang köré építik a teljes fázist.
Állítólag olyan vészmegoldások hangzottak el, mint hogy csak a színészt cserélik le, vagy éppen Doctor Doomot teszik meg helyette főgonosznak, elvégre a következő két nagy Bosszúállók-filmbe is Kangot és variánsait szánták főellenfélnek.
A Variety úgy tudja, hogy az illetékesek tárgyalásokat folytattak arról is, hogy visszahozzák az eredeti bandát egy újabb Bosszúállók filmre, amely magába foglalná Robert Downey Jr. Vasemberét és Scarlett Johansson Fekete Özvegyét is. Az nem jelenthet akadályt, hogy mindketten meghaltak a kánon szerint, hiszen a multiverzumoknak köszönhetően bármennyiszer vissza lehet őket hozni, amiképpen azt a képregényekben is láthattuk. De a cég még nem kötelezte el magát az ötlet mellett, ugyanis ha sikerülne is megnyerni a színészeket, az nem lenne olcsó.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Aztán ott van a következő bemutató, a Marvelek sorsa is. A 250 millió dollárba kerülő film az előrejelzések szerint jó, ha 75-80 millió dollárral nyit, ami messze elmarad a Doctor Strange az őrület multiverzumában tavalyi, 185 millió dolláros debütjétől. Példátlan módon a Marveleknek négyhetes pótforgatást rendeltek el (egy-két hét a bevett szokás), az pedig sokaknak szúrta a szemét, hogy a rendező, Nia DaCosta (Kampókéz) az utómunka során lelépett Londonba, hogy megkezdje következő filmje, a Tessa Thompson szereplésével készülő dráma, a Hedda forgatásának előkészületeit. A stúdió állítólag tartott már egy tesztvetítést a filmből az alkalmazottaknak és azok családtagjainak, barátainak, a tesztközönség pedig közepes értékeléseket adott.
A belsős infók alapján ez, és a fázis káoszba fulladása is amiatt van, hogy Kevin Feige figyelme elaprózódik a sorozatok okán, a névtelen forrás szerint a vezető "nagyon szét volt szórva az utóbbi időben". Az MCU "felhígulását" és a fókusz eltolódását a Disney vezetője, maga Bob Iger is elismerte korábban nyilvánosan, szóval lehet valami igazságtartalma az értesüléseknek.
Mindez olyan problémákban manifesztálódik, mint a Penge film parkolópályára kerülése: a két Oscar-díjas Mahershala Ali egy ponton majdnem kiszállt a legalább öt írót és két rendezőt elfogyasztó projektből, mivel
az egyik forgatókönyvtervezetben a címszereplő vámpírvadász csak a negyedik legfontosabb karakter lett volna, és a történet egy női szemszögből bemutatott, életleckékkel teli sztorivá alakult át.
Feige ekkor állította le az egészet, és bérelte fel Michael Greent, a Logan - Farkas Oscar-jelölt íróját, hogy kezdje újra. A spekulációk alapján a Marvel most 2025-re lőtte be a filmet és 100 millió dollár alatt szeretnék tartani a költségvetést. Az átgondoltságra pedig szükség is lesz, mivel a Marvel az utóbbi időben nem ápol jó viszonyt a speciális effektekkel foglalkozó szakemberekkel sem, akik többször is erős kritikákkal illették a céget a túlhajszolás, az irracionális határidők és az alulfizetés miatt, nem véletlenül kezdtek a VFX-es munkatársak szakszervezetet alapítani. A források szerint ezért távozott a projektek utómunkálatait, így az effekteket is felügyelő Victoria Alonso, ő lett a bűnbak, pedig a probléma gyökere inkább a félkész és átgondolatlan forgatókönyvekben keresendő.
A Variety szerint a Marvel ujjászületésének kulcsa az a szuperhős-arzenál lehet, amit a 20th Century Fox felvásárlásával megszereztek: a Deadpool 3 már sínen van (még ha éppen áll is a forgatás a színészek sztrájkja miatt), a Fantasztikus Négyes újszerű rebootját 2025-re tervezik, és az MCU saját X-Men-csapata is formálódik a háttérben, miközben a sorozatok gyártását átgondolták és a mozipremierek között is több időt hagytak.