Ritka és váratlanul őszinte pillanatban Mike White, a sorozat alkotója reagált Cristobal Tapia de Veer zeneszerző A Fehér Lótusz című sorozattól való távozásának bejelentésére, és nem rejtette véka alá érzéseit. Miután a zeneszerző a The New York Timesban elmondta, hogy kreatív nézeteltérések miatt távozik a sorozatról a harmadik évad után, White a The Hollywood Reporter interjújában keményen visszavágott, és "b*tch move"-nak nevezte a zeneszerző távozását, illetve arra utalt, hogy de Veer inkább az egóját helyezte előtérbe, mintsem a közös munkát.
"Őszintén nem tudom, mi történt"
- mondta White.
"Most olvasom az interjúit, mert ő úgy döntött, hogy PR kampányt csinál a távozásáról… Nem hiszem, hogy tisztelt engem."
White egy olyan munkakapcsolatról beszélt, ami nem volt kölcsönös tiszteleten és párbeszéden alapuló, amire ő számított. Míg de Veer a konfliktust egyfajta "jó küzdelemként" jellemezte, White inkább úgy festette le a viszonyt, hogy a zeneszerző elzárkózott a kreatív folyamatban való részvételtől, figyelmen kívül hagyva a visszajelzéseket, és sokszor nyíltan megvetette a rendezőt.
"Mindig úgy nézett rám, mintha valami majom lennék, és azt gondolta, hogy én csak egy hülye vagyok."
A feszültség különösen meglepő, mivel de Veer munkája az első két évadban kulcsszerepet játszott A Fehér Lótusz egyedi atmoszférájának megteremtésében. Ennek ellenére White úgy érezte, hogy a zeneszerző a harmadik évad környékén már nem akarta végigjárni a közös munkát.
"Amikor a harmadik évad környékén eljutottunk, már nem akarta velem végigjárni a folyamatot."
De Veer saját részéről nem rejtette véka alá, hogy ő is úgy érezte, White azt gondolta róla, hogy "szakmaiatlan", amiért kiállt az általa jónak tartott kreatív döntések mellett. Míg de Veer nem volt annyira éles a megjegyzéseiben, mint White, egyértelművé tette, hogy a közös munka nem mindig volt zökkenőmentes.
Miközben A Fehér Lótusz harmadik évada már elindult, sok néző azonnal észrevette a változást a zenében - és nem biztos, hogy tetszik nekik. Az elmaradt "ooh-loo-loo-loo"-k sok rajongó számára csalódást okoztak, és egyesek már azt mondják, hogy az új téma feledhető. A feszültség, amely a zenei munka körül alakult ki, úgy tűnik, hogy már konkrét hatással van a sorozatra és a közönség fogadására.
Azonban nincs minden veszve A Fehér Lótusz számára. Az antológia formátuma már bizonyította, hogy képes alkalmazkodni, és mivel minden évad új zenét kap, de Veer távozása nem biztos, hogy akkora hatással lesz, mint gondolnánk. De azért nem lesz könnyű pótolni valakit, akinek az Emmyn is elismert munkája kulcsszerepet játszott a sorozat sikerében.
Hogy ez a nyilvános viszály hogyan befolyásolja a következő évadokat, az még kérdéses. De jelenleg úgy tűnik, hogy A Fehér Lótusz újabb drámáját kapja, amit most már a képernyőn kívül is figyelemmel kísérhetünk.