Régóta cikkeznek arról, mit jelent a Warner Media és a Discovery egyesülése a gyakorlatban, de a jogi procedúra eredményeként megszülető Warner Bros. Discovery gigavállalat csak most, az elmúlt hetekben mutatta ki a foga fehérjét. A felvásárlás Magyarországon is éreztette a hatását: a HBO Max kínálatából egyszer csak - akkor még magyarázat nélkül - eltűntek olyan népszerű lokális tartalmak, mint A besúgó és az Aranyélet.
A napokban pedig a már leforgatott, a rajongók által már csak Michael Keaton Batman-jelmezben való felbukkanása miatt is várva-várt Batgirl című filmet húzták ki a tervezett bemutatók listájáról, azaz valószínűleg sosem láthatjuk majd. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a gyerekek a Scoob! Holday Haunt című animációs filmre is hiába várnak ezek után.
A hétvégén nyilvánosságra kerültek a jogi dokumentumok, amelyekből rengeteg új részlet kiderült; az aktákat a The Hollywood Reporter nyálazta át. Áprilisban például a teljes CNN+ streaming platformot kaszálta el a Warner Bros. Discovery, úgy, hogy csak pár héttel korábban indították el. Befellegzett a Wonder Twins című rajzfilmsorozat filmes adaptációjának, illetve a TBS és TNT csatornákra készülő összes eredeti, élőszereplős filmnek és sorozatnak. Kivéve a Miracle Workers címűt, ez valamiért megúszta.
A legmeredekebb döntés talán az volt, hogy levették a műsorról Nasim Perdad Chad című sorozatának második évadát egy nappal a bemutatója előtt. (Tehát míg a Batgirl esetén némileg érthető, hogy azért kaszálták el, mert még pénzt kellett volna költeni rá, ezzel a sorozattal már semmi dolga nem lett volna a tulajdonosnak.)
A radikális fűnyírásra természetesen "költségoptimalizálás" miatt van szükség; a dokumentumokból kiderül, hogy ezekkel a film- és sorozatrajongók szempontjából aggályos lépésekkel 825 millió dollárt (kb. 318,6 milliárd forintot) spórol a cég. Nullszaldóra így sem jönnek ki: az egyesülés 3,4 milliárd dollárjába (kb. 1313 milliárd forintjába) fájt a Warnernek, azaz ennek csak a töredékét sikerült visszahozni. Igaz, ezek a számok még nem tartalmazzák azt, amennyit a Scooby Doo-filmen és a Batgirlön spórolnak, az összkép tehát valószínűleg "kedvezőbb" lesz.
Az persze jó kérdés, miért nem döntöttek úgy, hogy benyelik a veszteségeket és hosszú távra terveznek, például úgy, hogy megtartják a nézők és a rajongók bizalmát. Az ugyanis, hogy sorozatokat, filmeket a bemutatójuk előtt pár hónappal (héttel, nappal) kaszálnak el, kissé rossz üzenet, és sötét jövőt sejtet.