Sam Levinson meglehetősen megosztó alkotó. Szinte mindegyik produkciójával kapcsolatban volt valamiért felháborodás a nézők körében, legyen az az Assassination Nation - Gyilkos nemzet, a Macolm és Marie, az Eufória vagy éppen Az idol, amelyet ráadásul nem is ő talált ki. A sorozat ötlete az ismert énekes, The Weeknd, vagyis Abel Tesfaye fejéből pattant ki, és egyfajta szórakoztatóipari szatíraként képzelte el, amelyben megmutatják a popipar fényes és sötét oldalát is.
A sorozat női főszerepét Johnny Depp és Vanessa Paradis lánya, Lily-Rose Depp vállalta el, a férfi főszerepet pedig a már említett The Weeknd kapta meg, a végeredmény azonban nem úgy sült el, ahogy szerették volna: a 6 epizódosra tervezett produkció végül ötrészes lett, és sem a kritikusok, sem a nézők nem szerették többek között olyan húzásokért, amik a vélemények szerint azért kerültek bele a sorozatba, hogy megbotránkoztassák az embereket, ami kontraproduktív lett.
Az HBO nem is teketóriázott sokat és a negatív fogadtatás hatására egy évad után kaszálta a sorozatot - jelentette a Variety. A vállalat szóvivője a következő közleményt fogalmazta meg a döntésről:
"Az idol az HBO egyik legprovokatívabb eredeti műsora volt, és örülünk az erős közönségvisszhangnak. De hosszas mérlegelés után az HBO, valamint az alkotók és a producerek közösen úgy döntöttek, hogy nem mennek tovább a második évaddal. Hálásak vagyunk az alkotóknak, a színészeknek és a stábnak a hihetetlen munkájukért".
A szereplők számára sem volt egyértelmű, hogy az HBO és az alkotók miképpen képzelik el a produkció jövőjét: a Variety által megszólaltatott Moses Sumney elmondta, hogy úgy szerződött le, hogy azt hitte, egy limitált sorozatról van szó, míg Da'Vine Joy Randolph azt mondta, hogy tudomása szerint mindenki szándéka az volt, hogy legyen második évad.
A nehezen összehozott - többek között rendezőváltáson és újraforgatásokon is átesett, a Rolling Stone magazin forrásai szerint mérgező légkörben összehozott - projekt a RottenTomatoes összesítése szerint a nézők és kritikusok körében is megbukott, és a nézettségi adatok sem alakultak fényesen: az első epizód még 913 ezer nézővel nyitott, a másodikra már csak 800 ezren voltak kíváncsiak a bemutatásakor, a továbbiakról pedig már nem is közölt adatot az HBO.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.