Ugyan az online kereskedelem világában már most legyőzhetetlen óriásnak tűnik az Amazon, Jeff Bezos cége még jobban magához próbálja láncolni a fogyasztókat, aminek az egyik legfontosabb eleme a Prime előfizetés. Ennek az értékét nem csak a Twitchen adott bónuszok, hanem az Amazon Prime Video saját gyártású tartalmaival is igyekeznek növelni, ami eddig nyerő stratégiának tűnik.
A Reuters kezébe jutott belsős dokumentumok szerint az Amazon egyik mérőszáma egy sorozat sikerének megállapításához az úgynevezett "First Stream" névre hallgató adat, ami azt jelöli, melyik sorozatokat nézik meg a friss Prime-előfizetők, ami nagy valószínűséggel azt is jelenti, hogy ezek a tartalmak érték el, hogy regisztráljanak a szolgáltatásra. Ennek alapján a The Grand Tour és Az ember a fellegvárban első évadai voltak a leginkább költséghatékony sorozatok, ugyanis a büdzséjüket az új feliratkozókra leosztva 49 és 63 dollárért hoztak be egy-egy új előfizetőt, ami a 99 dolláros díjnál alacsonyabb összeg. A modell kockázatait egyébként jól illusztrálja az alábbi grafikon, amin látható, hogy a Man In the High Castle második évada már sokkal nagyobb, 500 dollár feletti összegért hozott be egy-egy új nézőt és több más sorozatuk is hasonlóan költségesnek bizonyult.
Ennek ellenére az Amazon továbbra sem hátrál meg és folytatják a komoly költségvetések elkülönítését a különböző sorozatok gyártására, aminek a következő lépcsőfokát A Gyűrűk Ura előzményeit elmesélő szériájuk lehet. A Reuters kezébe került dokumentumok szerint az Amazon 250 millió dollárt költött csak a jogok megszerzésére, belsős forrásaik szerint így nagyjából 500 millió dollárra rúghat majd a sorozat teljes költségvetése a forgatással és a marketinggel együtt. Így nagyjából háromszor annyi új előfizetőt kéne szereznie a sorozatnak, mint Az ember a fellegvárban első két évadának együttvéve, hogy hasonló mértékben térüljön meg a befektetés.