Az előzetesek alapján sok reményt fűztünk a Disney és a Pixar közös meséjéhez, a Lightyearhez, a produkció azonban már a megjelenése előtt cenzúrázva lett, több országban nem került mozikba. Az indulás előtti negatív felhajtás biztos nem tett jót a rajtnak, amiről most már tudjuk, nem teljesítette a készítők elvárásait.
A Buzz Lightyearre (illetve egészen pontosan a játékfigura alapjául szolgáló űrhajósra) fókuszáló Toy Story spin-off epizód a nyitóhétvégéjén a becslések szerint 52 millió dollárt generál az amerikai mozikban.
Ezzel a koronavírus kitörése óta megjelent animációs filmek legjobb eredményét hozza, azonban még így is bőven elmarad az elvárt 70-85 milliótól, továbbá a nála egy héttel korábban debütált Jurassic World Dominion is lenyomja a kalkulációk szerint, ami a második hétvégéjén is 57,1 millió dollárt termel.
A helyzeten semmit nem változtat, hogy a kritikusok egyébként szeretik, a Rotten Tomatoes felületén Certified Fresh értékelést kapott, bár hozzátartozik, hogy még ezzel is a Toy Story univerzum leggyengébb filmjének számít. Túl magasnak bizonyult a léc.