A nyár kellős közepén valósággal berobbant a mozikba az Oppenheimer, a Manhattan-terv igazgatójának életrajzából készült thriller. A Universal Pictures gondozta film sugárzó sikerét az sem tudta elhomályosítani, hogy a rivális Warner Bros. Pictures megversenyeztette a Barbie filmmel, ami mostanra szinte behozhatatlan előnyre tett szert.
A film eddigi bevételei ugyan szépen alakulnak, és még egy darabig vetítik is az Egyesült Államokon kívül, azonban ahogy várható volt, Nolan Batman-trilógiájának csak az első felvonását tudta megverni. Ellenben sokak nagy meglepetésére az USA-ban már most több bevételt hozott, mint a rendező 2010-es sikerfilmje, az Eredet.
Ami talán még értékesebbé teszi az eredményt, a puszta tény, hogy hogy egy életrajzi film vert meg egy korszakalkotó, agytekerős sci-fit. A legutóbbi, 9 milliós hétvége ugyan 300 millióra emelte az Oppenheimer észak-amerikai jegybevételeit az Eredet 292 milliójával szemben, a helyzet globálisan egyelőre még ennek a fordítottja. Onnan nézve az Eredet 826 milliója áll szemben az Oppenheimer 777 milliójával, de a jó IMAX-es szereplés valószínűleg eltünteti majd a különbséget. Sőt, becslések szerint az sem kizárható, hogy a végösszeg a 900 milliót is meg fogja haladni.
Annak ellenére, hozta a film az impozáns nézettségi számokat, hogy az azonos időpontban debütált Barbie-film azóta minden hétvégén megverte a háromórás Nolan-produkciót. A kezdeti ijedelem ellenére a két film közeli premierje nem volt rossz döntés, sőt jól rezonáltak egymásra. Nem véletlen, hogy már a bemutatóhoz vezető hetekben mémesedett a "Barbenheimer" kifejezés.
Nem látni még a sztori végét, de aki a Dunkirk és a Tenet visszafogott sikere után már temette Nolant, az most jobb, ha kidobja a pörgettyűt.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!