Szeptember 2-án rajtol el az Amazon Prime-on A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi sorozat, amely visszarepít minket A Gyűrűk Ura-trilógia elé, mikor még Galadriel és Elrond is fiatalok voltak. A nevesebb rajongók és ismertebb lapok kritikusai már láthatták az első két részt, és elégedettek voltak a végeredménnyel (még ha nem is mindenki volt maradéktalanul boldog), de lehetséges, hogy egészen más lett volna a széria megítélése, ha nem az Amazonnál, hanem a Netflixnél valósul meg.
Egy új riport ugyanis rámutatott, hogy a Netflix és az HBO is pályázott A Gyűrűk Ura tévésorozat jogaira, mielőtt az Amazon nyélbe ütötte az üzletet. A The Wall Street Journal számolt be róla, hogy a Netflix a Tolkien hagyatékát gondozó The Tolkien Estate-nek több projektet is felvázolt: a fő sorozat mellett több spin-offot is szeretett volna készíteni. Úgy tudni, hogy a vállalat vezetője, Ted Sarandos személyesen is részt vett a tárgyalásokon, sőt állítólag ajándékcsomagokat és Roku készülékeket is küldtek a Tolkien család tagjainak, hogy meggyőzzék őket.
A TWSJ hozzátette, hogy forrásaik alapján a Tolkien Estate (és a tévés jogokat a jelentés szerint velük együtt kezelő Warner Bros.) 50 és 70 millió dollár közötti bevételre számítottak az üzletből, végül azonban az Amazon közel 250 millió dollárt perkált ki értük. Későbbi becslések szerint az Amazon 465 millió dollárt költött az első évadra, szóval Jeff Bezosék alaposan a zsebükbe nyúlhattak.
Érdekes adalék, hogy nemrég a THQ Nordic anyavállalata, az Embracer Group is bevásárolt: megveszi a Middle-earth Enterprises-t, amely azt jelenti, hogy ők rendelkezhetnek majd A Gyűrűk Urához, A hobbithoz és Tolkien más alkotásaihoz kapcsolódó jogok nagy része felett (kivéve az irodalmi hagyatékot, az maradt a Tolkien Estate kezében). Így az Embracer dönthet róla a jövőben, hogy ki forgathat filmet, csinálhat videojátékot, adhat ki akciófigurát és így tovább.