A piacvezető streamingszolgáltató legutóbbi negyedéves eredménybeszámolóján Ted Sarandos, a vállalat társ-vezérigazgatója nem kertelt, amikor arról kérdezték, valóban kevésbé tartanak-e az iparágban a mesterséges intelligencia térhódításától. Szerinte nem csak a költségek lefaragása a lényeg, hanem az, hogy a filmek ettől akár 10 százalékkal jobbak is lehetnek.
Sarandos nem a levegőbe beszélt, hanem James Cameront idézte, aki nemrég azt mondta: az AI segítségével a nagy költségvetésű filmek ára a felére csökkenthető. A Netflix vezére azonban ennél is több lehetőséget lát a technológiában.
Felhívta rá a figyelmet, hogy ma már elérhetők olyan AI-eszközök, amelyek segítenek a díszletreferenciák elkészítésében, a pre-vizualizációban, a vizuális effektekhez kapcsolódó jelenetek előkészítésében, a snittervben - mindenféle dologban, ami jobbá teszi a folyamatot. Hagyományosan csak a nagy költségvetésű projektek férhettek hozzá olyan fejlett vizuális effektekhez, mint például az arcfiatalítás. Most viszont ezekkel az AI-alapú eszközökkel már a kisebb büdzséjű alkotások is látványos, nagyszabású effekteket tudnak megjeleníteni a vásznon. És ez szerinte nemcsak technikai kérdés, hanem kreatív is: ha egy alkotó több időt és energiát szánhat a történet finomhangolására, mert nem azzal megy el a költségvetés fele, hogy hogyan fiatalítsuk meg a főszereplőt, az már önmagában is minőségnövekedést eredményezhet.
Persze Sarandos is ott volt a tavalyi sztrájkokat követő egyeztetéseken, amikor a kreatív szakma joggal kongatta meg a vészharangot. Akkor még az volt a kérdés, hogy elveszi-e a munkát az AI. Most már inkább az, hogyan lehet úgy használni, hogy ne elnyomja az alkotókat, hanem felszabadítsa a kreativitásukat. Az, hogy James Cameron az egyik vezető AI-cég, a Stability AI igazgatótanácsába is bekerült, nemcsak szimbolikus: azt üzeni, hogy nem feltétlenül kell választani technológia és kreativitás között.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.