Elkerülhetetlen, hogy tovább zsugorodjon a mozis és otthoni bemutató közötti időtartam, azaz az úgynevezett mozis terjesztési ablak - pedzegette meg Greg Peters, a Netflix ügyvezető igazgatója és termékfelelőse a Morgan Stanley nemrég megtartott virtuális konferenciáján.
"A fogyasztók ezt akarják. Nehéz ennek a trendnek túl sokáig ellenállni, végső soron ide vezet minden"
- mondta. Peterstől azt is megkérdezték az eseményen, mit szól a versenytársak azon kritikájához, miszerint a végtelenségig görgethető és túl sok a Netflix kínálata. Peters erre azt felelte: a valaha volt legimpozánsabb katalógus érhető el náluk egyetlen kattintásra, ők pedig folyamatosan azért dolgoznak és végzik el tesztek százait, hogy ebben a széles választékban is minél könnyebb és szórakoztatóbb legyen néznivalót találni.
Ugyanezen a rendezvényen érintette Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója is, hogy szerinte most már "nincs visszaút", már ami az otthoni mozizást illeti:
a "fogyasztók türelmetlenebbek, mint valaha", a járvány miatt már egy éve akkor nézhetnek otthon filmeket, amikor szeretnének, szóval immár "nem fogják tolerálni, ha egy cím, tegyük fel, hónapokat tölt majd moziban", még mielőtt streamingre is megérkezne.
Mozifilmes fronton a Disney egyelőre mozibemutatóval együtt vagy a nélkül futó Disney+-premierekkel és Premier Access-funkciójukkal lépett fel a járvány ellen - azaz hogy a mozipremier napjától kb. 10 000 forintnak megfelelő összegért a Disney+-on is streamelhetők bizonyos filmek, ilyen lesz legközelebb az USA-ban március 5-én debütáló Raya és az utolsó sárkány is.
A Warner Bros. stúdió ugyebár minden 2021-re tervezett filmjét a mozipremierje napján bemutatja az HBO Max streamingszolgáltatón is, ahogy a Paramount filmjeinél (pl. Mission: Impossible 7., Hang nélkül 2.) is 30-45 napra rövidítették a terjesztési ablakot, hogy majd a most indult (pontosabban a CBS All Accesst leváltó) Paramount+ streaminszolgáltatón is hamar elérhetők legyenek.
Kisebbfajta balhé közepette a Universal még tavaly megállapodott az AMC-vel (és később más mozilánccal is) az addig hagyományosan kb. 90 napos amerikai terjesztési ablak durván három hétre való leszűkítésében.