A Sony Pictures nagyon igyekszik, hogy a Pókember-univerzum különböző karaktereire fókuszáló önálló filmekkel megközelítse a Tom Holland-féle trilógia sikerét, de eddig csak a két Venom filmmel nem fürdött be anyagilag: a Morbius és a Madame Web is hatalmasat zakózott (felkészül az idén érkező Venom 3 és a Kraven, a vadász is). Nem kímélték a kritikusok sem őket, a Morbius például szerintünk is nagy csalódás lett, a Madame Webet pedig még rosszabbnak tartjuk.
A Pókember nemezisének, Michael Morbius eredetfilmje Jared Leto főszereplésével, Matt Sazama és Burk Sharpless (Az ismeretlen Drakula, Madame Web) forgatókönyve alapján, Daniel Espinosa rendezésében valósult meg. Espinosa korábban olyan alkotásokat készített, mint az Instant dohány, a Védhetetlen, A 44. gyermek és az Élet, amiknek megvannak a maguk erényei, ellenben a többször is elhalasztott Morbiusszal, aminek nincs semmi ereje, lendülete vagy valós cselekménye.
A rendező a közelmúltban a Deadline-nak adott interjút a Taormina Filmfesztiválon, ahol a Madame Luna című filmjét vetítették, és megkérdezték tőle, hogy rosszul érintette-e őt a Morbius kudarca. Epinosa elmondta, hogy igen, és kifejtette, hogy szerinte mi volt a probléma: a foglalkoztatása.
"Egy filmet bizottságon keresztül elkészíteni szerintem nagyon nehéz, és végül úgy éreztem, hogy talán egy másik rendező jobban illett volna a filmhez. A stúdiók körében úgy ismernek, mint akinek megvan a véleménye mindenről, és talán nem ilyen rendezőt kerestek."
A jelentések szerint a film elkészítése során több kreatív nézeteltérés is volt a készítők között, ami végül ahhoz a 2022-es végeredményhez vezetett, amit mindannyian láttunk, és amely a 75 millió dolláros költségvetéséből 167 millió dollárt tudott összeszedni világszerte.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Espinosa a Morbius kiábrándító hatására eltávolodott kicsit Hollywoodtól és egy önéletrajzi ihletésű, kis költségvetésű projektbe fogott bele: ez a Madame Luna című menekültdráma, az Olaszországban forgatott történet munkálatainak első napján pedig mindent megváltoztató felismerés tört rá:
"Egyszerűen rádöbbentem, hogy nincsenek producerek, nincsenek pénzes emberek - csak én, a fotósom, egy nagyon gyér csapat -, és szorongás tört rám, mert annyira hozzászoktam már, hogy mindenért harcolnom kell. A harc határoz meg téged, ezért azt hiszem, az amerikai iparban az a nehéz, hogy a harc szinte szükségszerű, de nehéz nem elkezdeni veregetni a válladat, hogy harcolsz, és elfelejteni, hogy miért is harcolsz. "
Espinosa elmondta, hogy a kijózanító élmény ellenére nem mondana csípőből nemet egy másik amerikai filmre, de csakis egy bizonyos feltétellel vállalna egy újabb hollywoodi munkát: ha nem egy gépezet fogaskerekeként, bérrendezőként tekintenek rá. Pozitív példaként felhozta a Védhetetlen című filmjét, amit Denzel Washingtonnal csinált, a színész számára pedig nagyon fontos volt, hogy Espinosa azt valósítsa meg, amit szeretne, és ez számára is nagy motivációs erővel bírt.