Hirdetés

A magyar elektronikus zene legjelesebb képviselői

|

Új sorozatot indítunk itt a Gamestar Online elsősorban Lezser! rovata számára, amiben is szeretnénk bemutatni nektek a magyar elektronikus szcéna legjelentősebb képviselőit

Hirdetés

Új sorozatot indítunk itt a Gamestar Online-on, elsősorban a Lezser! rovat számára, amiben is szeretnénk bemutatni nektek a magyar elektronikus szcéna legjelentősebb képviselőit, kiadóit. Sok nemzetközileg ismert lemezlovassal büszkélkedhet hazánk, és rengeteg független kiadó is akad, akár vinyl akár digitális platformon, de ezek közül is az egyik legsikeresebb a hard techot játszó fiatal team, akik már egy öt éve működő nemzetközileg is ismert partysorozattal is büszkélkedhetnek az NGoHT Records, azaz a New Generation of Hard Techno csapat.

2004-ben 2 fiatal, név szerint Killswitch és az akkoriban lágyabb techno ütemeket pörgető Nilux úgy döntött, hogy elindítanak egy party sorozatot, ami mára meghatározóvá vált a Magyar éjszakai életben. Akkoriban rengeteg techno party sorozat futott klubszinten, neves külföldi fellépőkkel, de a hardtechno nem volt elterjedt az országban. Első bulijukon még nem színtiszta hard zene szólt, de mivel ők hívták el először Magyarországra a német Sven Wittekind-et, nagyszámú közönség látogatott el a rendezvényre. Már ekkor látták hőseink, hogy van igény erre a stílusra és a következő állomásra kialakult a mai napig ismert arculat és logó. Akkoriban csatlakozott a csapathoz a tehetséges magyar srác Reset és a Szerb Morison, de ő különböző nézeteltérések miatt kivált a csapatból és őt váltotta a mai napig Német O.B.I.

Mennél?

dsc_0027.jpg

 

 

Természetesen nem elégedtek meg a lemezlovaskodás által elért sikerekhez és Killswitch, Resettel az oldalán producerkedésbe kezdett és a zenéiket nagyon hamar felkapták neves külföldi előadók is. Nem is váratott sokat magára az első lemezmegjelenés egy EP, amit a német Inflicted Records gondozott. Innentől kezdve meg sűrüsödtek a felkérések, már ami a lemezmegjelenés és a külföldi fellépéseket illeti.

2007.-ben úgy döntöttek, elindítanak egy saját lemezkiadót, amit hamarosan tett is követett és megjelentették az első singlet, ami a Get It On című zenét tartalmazta, természetesen Killwitch & Reset tolmácsolásában, és itt lépett színre az egyik tehetséges magyar producer Damoks, aki már bizonyított a Giana Sisters zenéjének és a híres Tiga sláger a „Sunglases at Night" hard techno feldolgozásával.

 

Pár szó a csapat tagjairól:

 

killswitch-500.jpg

 

Killswitch
1996.-ban került kapcsolatba az elektronikus zenével, amikor még a hardcore hangzás állt a legközelebb hozzá. Hamarosan ezt felváltotta a techno, azon belül is a keményebb, hardtechno.  2003 telén jött a gondolat, hogy kitaláljon valami újat és egyedit, ekkor fogalmazódott meg benne a New Generation of Hard Techno rendezvény, amit egy jóbarátjával és Niluxszal indított útjára 2004.02.07-én a Kashmir Underground klubban. Producer társával Resettel aktívan producerkednek és ők alkotják a csapat gerincét a rengeteg lemezmegjelenéssel és külföldi fellépéssel. Első alkalommal 2002. Október 26-án kapott lehetőséget a Kashmirban, az Independence buli keretein belül, még G-Rock néven. 2004 márciusában találkozott Resettel, akivel közösen kezdtek el zenéket alkotni. Első közös trackjüket, a 'Dirty Sweaty't a rengeteg pozitív visszajelzés hatására elküldte DJ Rushnak, aki miután meghallgtta, még több és több új zenét várt a fiatal művészektől. Miután Rush felrakta pár zenéjüket az I Love Techno fesztiválon és megannyi neves rendezvényen, több kiadó is felkapta a fejét a fiatal producerek zenéi iránt. Így jutott el a hírük Sven Wittekindhez, aki nem habozott sokáig és lehetőséget adott neki és Resetnek, hogy első lemezük az Inflicted Records égisze alatt jelenhessen meg. Nemsokkal később már a második kiadott lemezüket is elkönyvelhették, egy remix formájában, az azóta már az NGOHT csapat rezidensévé vált O.B.I, saját, Tekktribe címkéjénél

 

reset-500.jpg

 

Reset
12 Éves korában ismerkedett meg az elektronikus zenével. Akkoriban a house és speed garage hangzás gyakorolta rá a legnagyobb hatást. Ekkor már javában készítette első trackjeit, a Fast Tracker II. nevezetű programmal. 14 éves korától kezdve viszont már elkezdett a kemény ütemek felé nyitni. Rájött hogy ez a stílus az amelyben a legjobban kifejezheti önmagát. Kezdetben a keményebb tech-house-al foglalkozott, később ezt váltotta fel a hard techno hangzás. Miután rátalált arra a hangzásra mely a legközelebb áll a szívéhez, elkezdett Djskedni, mindezt egy számítógép, két hangkártya, egy mixer és egy speciális program segítségével melyet ő saját maga írt meg. (A mai napig ezt használja). 17 éves korában lépett fel először közönség előtt, a saját partyján, a Kashmirban, de ez a sorozat sajnos belső problémák miatt, a második rendezvény után megszakadt. 2004-ben ismerkedett meg KillSwitchel, mely után elkezdtek együtt zenéket csinálni. Pár elkészült track után rájöttek hogy remekül működik a közös 'munka' és egyre több tracket kezdtek el közösen csinálni. Ennek eredményeképp, elküldték első közös szerzeményüket DJ Rushnak aki eztán folyamatosan elkezdte a tőlük kapott zenéket játszani a nevesebb fesztiválokon és klubokban.

 

nilux-500.jpg

 

Nilux
Kezdetben populáris zenéket hallgatott. Később ezt felváltotta az elektronikus zene, nevezetesen a techno iránti elkötelezettsége. Egyik barátja vásárolt két lemezjátszót és keverőt, s mikor látta hogy mikre képes a 'szerkezet' tudatosult benne hogy  DJ szeretne lenni. Ennek érdekében mindent megis tett, rengeteget gyakorolt, majd egy szerencsés véletlen következtében megismerkedett Thomas Ovennel & Kirivel akikkel együtt elkezdték szervezni a már jól ismert Shockwave nevű rendezvényt. A tagok összekülönbözése után Nilux otthagyta a Shockwavet, és a saját útját kezdte járni. Állandó vendége volt a Kashmir Underground Clubnak, ezen kívül megfordult rengeteg vidéki helyszínen ez által egyre ismertebb lett a partyarcok körében.  2003-ban tagja volt az U.F.I vezette Speedpunks csapatnak. Ugyanebben az évben, barátjával, KillSwitchel járták az országot és játszottak b2b szetteket. Ezt követően megalakult a New Generation of Hard Techno, melynek rezidense és társszervezője lett. Mára Nilux a fiatal generáció elismerten az egyik legnagyabb tehetsége, és ezt bizonyítja a rengeteg felkérés, és a saját rendezvényük sikeressége is. Neki még nem jelent meg zenéje egyik kiadónál se, de folyamatosan írja a zenéket, a jövőben valószínűleg vele is találkozhatunk majd különböző lemezmegjelenéseken.

 

O.B.I.
Az első kapcsolata a zenével iskolás korában, a dobolással kezdődött. 12 évesen találkozott az elektronikus zenével. 14-ik születésnapjára megkapta első felszerelését, hogy mixelni tanuljon. 16 évesen már fellépéseket kapott kisebb rendezvényekre, valamint privát bulikra. 17 évesen a zenei stílusa a techno felé irányult. Egy évvel később már klubokban pörgette kedvenc fekete korongjait. Félelmetes technikai tudását és zenei elkötelezettségét jelzi, hogy 2001 februárjában megnyerte a New Born dj versenyt a legendás Fusion Club-ban, Münster-ben. Szülővárosában, Grevenben, 2002-ben saját partykat kezdett szervezni. Megszületett a Tekktribe. Eleinte rendezvényekkel, valamint bookinggal és promócióval foglalkozott, de 2003 áprilisában elindította a TekkTribe records-ot, a 'Gehoersturz Ep'-vel, ami osztatlan sikert aratott a közönség köreiben. Mára Tobias minden valamirevaló hardtechno label alatt jelentetett meg zenéket. Ezek után elindította második címkéit a Free Vision-t, ami a kísérleti zenéket hivatott kiadni, valamint a Distorted-et, ami pedig a fiatal tehetségeknek kíván lehetőséget biztosítani.  2004 szeptember 11.-én lépett fel először NGoHT rendezvényen, ahol is barátságot, és az év végéig tartó rezidentséget kötött a csapattal. Azonban ez a rezidentség megszakadt magánügyi problémák miatt, de 2006 szeptemberében Morison kiválásával, ismét lehetőséget kap hogy rátermettségét újra bizonyíthassa az NGOHT esteken.


Damoks
Kísérleti jellegű computer zenéket készített már a 90-es évek elején is, főként saját- és a haverok szórakoztatására. Később néhány zenéjét, már a helyi klubokban is játszották. 1995-ben egyfajta zenei túlérettség következtében, fanatikus elkötelezettséggel gyártotta, a hardcore és a dallamosabb Rave műfajban zenéit, de ezeket pár éven belül felváltották a techno és a house különféle hangzásaik. 2000-ben a palettához csapódott a drum and bass. Ezután több alkotása is született ebben a stílusban, közülük párat Dubplate-re vágva játszották olyan nevek mint Longman és Bratwa. 2002-ben Wittekind és Rush hatására fordult ismét a keményebb techno műfajok irányába, ennek elso termékei között volt a Sunglasses At Night bootleg, ami hamar felkeltette az érdeklődését a szcéna legtöbb képviselőjének, de mind inkább a közönség köreiben vált emlékezetessé. Ezt követte az Alpha Against Omega EP ami az Inflicted rec. (Wittekind) gondozásában jelent meg, és hamar közkedvelt slágerré vált világszerte mindenhol. Zenéit ekkor már a dj-k többsége játszotta, mint a megjelent és a még promóciós demo darabokat egyaránt. 2006 őszén került közelebbi kapcsolatba az NGoHT képviselőivel, és ennek az együttműködésnek további megjelenések köszönhetőek. 2008 Májusában az NGoHT rendezvényén debütál Live Act szóló karrierjében

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)