Nagyon úgy fest, hogy Hollywood trendforduló előtt áll, mert bár akadnak még kivételek, mint A galaxis őrzői 3. rész, a szuperhősfilmek legtöbbje idén egyszerűen hidegen hagyja a nézőket, akik valami frissre, valami másra vágynak. Nagyjából bármi jöhet, csak ne lézerszemű izomkolosszusok és CGI-szörnyek püföljék egymást.
Pillanatnyilag a Barbie és az Oppenheimer párosa uralja a mozikat, az előbbi átlépte az egymilliárdos álomhatárt, az utóbbi pedig lassan közelít a 600 millióhoz. Ennek persze az is az egyik következménye, hogy a magas hőfokon égő Barbenheimer-láz miatt nehezen tudnak érvényesülni az újonnan debütáló alkotások, mivel mindenki Greta Gerwig rózsaszín álomvilágára vagy Chritopher Nolan atombombájára kíváncsi.
Nem könnyítette meg a helyzet a Meg - Az őscápa 2: Az árok dolgát sem, amelyben Jason Statham már megint óriásira nőtt, hatalmas étvágyú cápákkal száll szembe, és ezúttal más szörnyek is prédára lesnek.
A kritikusok szerint a 2018-as első rész "magasságaihoz" felérni képtelen (Rotten Tomatoes: 28%, Metacritic 41) az észak-amerikai piacon megcsípte ugyan az ezüstérmet, de csak 30 milliót szedett össze a nyitóhétvégén, ami a közel 146 millió dolláros forgatási költséghez képest édeskevés. Nemzetközi vizeken azonban jóval nagyobb hullámokat vert Ben Wheatley rendezése, 115,7 millió jött össze az első napokban, így más 145,7 milliónál tart a film.
A hét másik fontos mozis premierje a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz helyzete az óriáscápás film fordítottja: a hazai piacon begyújtotta a rakétákat és 43,1 millió dollárig ment a 70 millióból készült animációs film, de az Egyesült Államokon és Kanadán kívül mindössze 8,5 milliót tudott összekaparni a nyitóhétvégén. Jeff Rowe rendezését viszont imádják a kritikusok (Rotten Tomatoes: 96%, Metacritic 76).
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!