Egyre kiélezettebb a streamingháború, a platformok vérre menő harcot vívnak azért, hogy elhappolhassák az exkluzív tartalmakat a többiek elől. A Netflix, az HBO Max és a Disney+ triumvirátusa egyelőre megdönthetetlennek tűnik, de azért vannak olyan trónkövetelők is, mint az Amazon, az Apple TV+ vagy éppen az NBCUniversal reménysége, a Peacock. Utóbbi szintén mindent bevet annak érdekében, hogy előnyre tegyen szert és özönljenek hozzá az előfizetők, így berendelte például a Seth MacFarlane nevével fémjelzett Ted sorozatot is.
Korábban a Universal Pictures filmjei az HBO-ra kerültek fel hónapokkal a premierjük után, viszont most a vállalatok közötti üzletnek vége, és 2022-től kezdve a Universal, a Focus Features, az Illumination és a DreamWorks Animation alkotásai a Peacock streamingszolgáltatásra vándorolnak, mindösszesen négy hónappal a mozis bemutatkozásuk után. Ennek értelmében olyan filmek, mint a Jurassic World: Világuralom, a második Csizmás kandúr, az új Minyonok vagy éppen Jordan Peele következő rendezése mind a Peacockon fog landolni.
Egy kiskapu azért van a megállapodásban: általában ezek az exkluzív üzletek (pay-one window) 18 hónapig tartanak, viszont a Peacock esetében csupán az első és az utolsó négy hónapban lesznek kizárólag ezen a szolgáltatáson elérhetőek az említett tartalmak, a köztes 10 hónap során más partnerek számára is megvásárolhatóvá fogják tenni. A Universal persze kifejezetten a Peacock számára is gyárt majd filmeket és sorozatokat, szóval nem lesz saját tartalomból hiány.
A Peacock sajnos egyelőre nem érhető el hazánkban, viszont 2022-ben tervezi a nemzetközi terjeszkedést, amely komolyan befolyásolhatja a streamingpiacot. Ha szeretnétek még többet olvasni a streaminges fejleményekről, akkor a 2021/07-es PC World magazint tudjuk ajánlani.