A Gyűrűk Ura - A rohírok háborúja mozivászonra ültetése elképesztő munkát igényelt, most pedig egy friss interjú bepillantást enged a projekt összetett munkafolyamataiba. Kenji Kamiyama rendezőnek hatalmas kihívásokkal kellett szembenéznie, hogy megfeleljen Peter Jackson legendás Tolkien-adaptációi által felállított magas mércének (és egyébként több kritika szerint ez nem is jött össze, de most ne ragadjunk le ezeknél a véleményeknél). Az új, animációs feldolgozás több évtizedes szünet után tért vissza Középfölde világába, és az alkotási folyamat sokkal megerőltetőbb volt, mint azt bárki gondolta volna.
Az IndieWire-nek adott interjúban Kamiyama rendező és Joseph Chou producer részletezték, hogy az animációs munkafolyamat mennyire szokatlan volt a hagyományos anime-stílusú filmekhez képest. Mindezt egy szoros határidő szorításában kellett megvalósítaniuk. A végeredmény egy lenyűgöző látványvilágú film lett, de az alkotási folyamat komoly áldozatokat követelt a rendezőtől.
Míg hasonló nagyságrendű projektekhez gyakran tucatnyi házon belüli animátor dolgozik együtt a rendezőkkel, A rohírok háborúja csupán két belsős stábtaggal készült, és a motion capture technológiára, valamint nemzetközi stúdiók segítségére támaszkodott. Kamiyama szerint a mozgásrögzítés csupán kiindulási alapot jelentett, amit az animátoroknak tovább kellett értelmezniük.
"Azt mondtam nekik, hogy ne csak másolják le [a mo-cap adatokat], de gyakran mégis pontosan ezt tették, amitől a mozgás robotikusnak hatott ahelyett, hogy természetes lenne"
- mesélte a rendező. A kulcsfontosságú jelenetek és karakterek hagyományos animációs technikával készültek, míg a motion capture innovatív alkalmazása segített a szoros határidők betartásában. Joseph Chou producer kiemelte, hogy a rendező milyen elképesztő mennyiségű munkát végzett:
"A mo-cap adatoktól a CGI mozgáson és a kamerabeállításokon át minden egyes rajzolt képkockát Kamiyamának kellett átnéznie és ellenőriznie. Ez példátlan, és szinte tönkretette magát, de végül sikerült neki" - mondta Chou. A film tehát nemcsak technológiai, hanem kreatív szempontból is hatalmas vállalkozás volt, amely újradefiniálta, hogyan készülhet egy animációs adaptáció Tolkien világáról. Az eredmény egy látványos tisztelgés Középfölde előtt, amely Kamiyama és csapata kitartását és szenvedélyét dicséri.
Van viszont bőven mibe belekötni, ezt kritikánkban meg is tettük: