Néhány órával ezelőtt írtuk, hogy a mobiljátékok piacán jelentős szereplőnek számító, világszerte 17 fejlesztőstúdióval rendelkező Gameloft váratlanul közölte a mintegy 90 fős budapesti csapattal, hogy a továbbiakban nem tart igényt a munkájukra, az egyetlen magyarországi stúdióját bezárja. Ezt azt jelenti, hogy a 2012-ben alapított Gameloft Budapestnek nem adatik meg az esély túlszárnyalni eddig legnagyobb sikerét az 50 milliónál is több letöltésig jutott Dragon Mania Legendset.
Arról, hogy miért döntött így a francia vállalat, a hírről elsőként beszámoló HVG-nek mára ígért választ Viola Zoltán, a Gameloft Budapest ügyvezetője. Ez az esti órákban meg is érkezett, és senkit sem hibáztatunk azért, amiért megdöbben az indoklást olvasva.
Kiderült, hogy a januárban új vezérigazgató, Alexandre de Rochefort irányítása alá került vállalat jelentős átszervezés elé néz, a jövőben a hazai terepnek számító mobilos fejlesztések rovására inkább a PC-s és konzolos szegmensre kíván fókuszálni, ezáltal fokozva növekedési potenciálját. Az ennek következtében megváltozott prioritások, az erőforrások és befektetések átcsoportosítása vezetett a Gameloft Budapest bezárásához.
Érdekes lesz látni, hogy mennyire jön be a vállalat számítása a lényegesen költségesebb AAA játékok világában. Mindenesetre az első komolyabb próbálkozása, a korai hozzáférésben elérhető Disney Dreamlight Valley egyelőre bírja a közönség szeretetét.