Senki se vette még számba, hogy hányan játszanak stratégiai játékokat az egyes platformokon, de gyaníthatóan nem lövünk mellé, ha azt feltételezzük, hogy a PC a kategória éllovasa. Persze ez csak addig igaz feltétlenül, amíg nem vetjük össze a mobilos számokkal. De bárhogy is legyen, abban nincs vita, hogy mindegyik platformon van kereslet az ilyesfajta címekre, éppúgy az érintőképernyős okoseszközökön, mint a vezérlés tekintetében elsősorban kontrollerekre támaszkodó PlayStationökön, Xboxokon, valamint a Switchen.
Az is igaz, hogy egyre több stratégiai cím támogatja már, hogy egeret és billentyűzetet társítsunk a konzolhoz, de így sem kerülhető meg a fejlesztés legnagyobb kihívása: rászabni az irányítást a kontrollerek analóg karjaira, ravaszaira és gombjaira. Mivel az utóbbiakból jóval kevesebb áll rendelkezésre egy klaviatúrához képest, a fejlesztőknek kreatívnak kell lenniük, és nem mindig kerülhetik el, hogy kompromisszumokat kössenek.
Problémát a játékosok szempontjából inkább az szokott okozni, hogy nincs egységes irányítási séma, vagyis ahány játék, annyiféleképpen oldották meg a fejlesztők az egységkijelölést, a parancskiadást, a menüben történő navigálást. Ugyanígy eltérő lehet a kezelőfelület is, elvégre nem mindenki alkalmazza a konzolokon már-már alapvetésnek számító tárcsás menüket. Az alábbi videóban azt láthatjuk, hogy a Kite Games miként valósította meg a The Valiant konzolos verziójának irányítását, a budapesti stúdió megoldása ismerős lehet a második világháborús Sudden Strike 4-ből.
A PC-n már tavaly bemutatkozott The Valiant kevesebb mint egy hét múlva, július 11-én vesz rajtot PlayStation 5-ön és Xbox Series X|S-en.