A Steam, valamint a hozzá hasonló, a tradicionális terjesztési csatornákat megkerülő, és ma már nagyobbrészt helyettesítő digitális piacterek elindulása hatalmas lökést adott világszerte a indie szcénának. Gombamód elszaporodtak a kis létszámmal dolgozó, független alkotóműhelyek, de arra is számos példát láttunk, hogy egyes fejlesztők szólóban nyomták.
Markus Persson (Markus Persson), Lucas Pope (Papers, Please) Thomas Happ (Axiom Verge), Jonathan Blow (Braid), Jasper Byrne (Lone Survivor), Joakim Sandberg (Iconoclasts), Dean Dodrill (Dust: An Elysian Tail), Derek Yu (Spelunky), Eric Barone (Stardew Valley), Mike Bithell (Thomas Was Alone), Toby Fox (Undertale) és Daisuke Amaya (Cave Story) eredményei inspirálóan hathatnak azokra, akik úgy döntenek, hogy egymagukban vágnak bele a munkába.
Így tett Hajnes Attila is, aki még a középiskola mellett kezdett el dolgozni a RUNR END című belsőnézetes platformeren. Minden modellt és textúrát ő csinált, a dizájnt illetően sem fordult máshoz segítségért, ráadásul a fejlesztéshez szükséges ismeretekre autodidakta módon tett szert, az interneten elérhető tutorialokat és fórumokat böngészve.
A Steamen február 24-e óta elérhető RUNR END szintjeit úgy tervezte meg, hogy azok kihívást nyújtsanak még a rutinosabb játékosoknak is, jellemzően több nekifutás után koronázza csak siker a próbálkozásaikat, mivel nincsenek checkpointok. A 6,99 euróért kínált alkotás a versenyszellem felszítására is alkalmas, mivel a játékosok ranglétrán mérhetik össze teljesítményüket.
Érdemes továbbá megemlíteni, hogy Attila nem árul zsákbamacskát, demóverzió is létezik a RUNR END-ből, így mindenféle kockázat nélkül kipróbálhatják az érdeklődők.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!