A Tiscali Games oldalán bukkantak fel a legújabb információk, melyek első lépésben egy rossz hírt tudatnak velünk. A piac diktál, így nem okoz különösebb meglepetést, hogy a fejlesztés célplatformja a PS3, és az X360. A PC-s változat hetekkel, de lehet, hogy csak hónapokkal később érkezik, s egyelőre szó sincs arról, hogy extra tartalommal kárpótolna bennünket a kényszerű várakozásért.
Jöjjenek tehát az ördögi részletek...
A második rész csupán névleg folytatása az eredeti Mafiának. Sem a karakterek, sem a történet, még a helyszín sem kapcsolható hozzá. Az Empire City-ben játszódó sztori két főhőst is felvonultat egyszerre, ám mi csak Vito-t irányíthatjuk. Joe-t pedig majd a mesterséges intelligencia. Történetük nem sokkal a második világháború vége előtt kezdődik, mégpedig Vito hazatérésével szolgálati idejének lejárta után. Empire City megközelítőleg 10 négyzetkilométer felfedezhető területet kínál majd, ami kétszerese a Mafiából ismert Lost Heaven városának. A városnegyedek egyedi vonásokkal rendelkeznek majd. Megalkotása során a legerősebb hatással a korabeli San Francisco volt a fejlesztőkre.
Természetesen a játékidő jelentős részét tölti majd ki az autóvezetés illetve a megreformált tűzharc. A Gears of War óta egyre többször használt fedezékrendszer a Mafia 2-ben is visszaköszön. A sajtó számára tartott prezentáción résztvett újságírók szerint az autóvezetés egészen lenyűgöző. Az hogy gyönyörű, egy dolog. Az viszont, hogy a fizika és a törésmodell felülmúlja a Burnout szériát, sokat elárul a várható minőségről. Benzinkutaknál tankoláson kívül autómosásra is befizethetünk, így tüntetve el az út porát, és apasztva le pénztárcánk tartalmát. Pénzre pedig szükségünk lesz, hiszen egy új öltönyben nehezebben ismernek fel a minket követő alvilági figurák. Éttermekbe betérve néhány kiadós fogást elfogyasztva regenerálhatjuk legyengült hősünket. Habár hivatalos megjelenési dátumról még mindig nincs hír, a prezentációt tátott szájjal végigülő zsurnaliszták 2009. tavaszára, nyarára tippelnek.