Az NPD Group szerint hamarosan egészen új kategóriákban gondolkozhatnak a gamerek, mivel felméréseik szerint a fiatal korosztályban (2-17 éves korig) egyre több az aktív gamer, aki táblagépen vagy telefonon játszik, vagyis hamarosan ugyanakkora vagy nagyobb lesz a mobilos tábor, mint a PC-s és konzolos együtt. Nyilván az életkort tekintve ez nem meglepő folyamat, és van is átfedés, de nem ártana már akkor abbahagyni a PC vs konzol vitát (csak 5-6 éve dumálunk folyamatosan erről egyébként), hiszen már rég nem itt vannak a szignifikáns különbségek.
Az elsősorban üzleti tendenciák kutatásával foglalkozó cég a fiatalkorú játékfelhasználók szokásait vizsgálta, főleg azt kutatva, hogy milyen platformon játszanak leginkább. Arra jutottak, hogy jelenleg gyerekek elsősorban PC-n és konzolokon játszanak, ám az okostelefonok és táblagépek terjedésével a jövő évtől átvehetik a mobiljátékok a vezető helyet. Ezt a jóslatot az elmúlt négy évben gyűjtött adatokra alapozzák, amelyekből kiderül, hogy folyamatos emelkedés volt tapasztalható a mobiljátékok használata terén, míg a kizárólag PC-s és/vagy konzol játékokat játszó gyermekek száma folyamatosan csökken.
A kutatás szerint a gyerekek 67%-a játszik rendszeresen videojátékokkal és 64%-uk már kihasználja a mobileszközök nyújtotta játéklehetőségeket is. Ez önmagában talán nem is olyan meglepő, ám a kutatásból az is kiderül, hogy a gyerekek átlagosan 8 évesen kapják első telefonjaikat, táblagépeiket, ami szintén jelentős változás a korábbi évekhez képest. Arról is beszámolnak, hogy gyerekek mostanra átlagosan heti hét órát töltenek az okostelefonjuk vagy táblagépük fölé görnyedve, ami több, mint két órás növekedés a 2011-es adatokhoz képest.
Liam Callahan, az NPD elemzője azzal magyarázza az eredményeket, hogy a gyerekek jellemzően fogékonyak az új technológiákra, illetve a mobileszközök folyamatos árcsökkenése növeli a szülők vásárlókedvét, ezzel pedig a már megszokott, vagy korábban rosszul megítélt PC-s és konzolos iparnak nehéz lesz lépést tartania.
Ti hogy látjátok? Merre halad a játékipar? Milyen lesz a mobiljáték jövője?