Nem lehet azt mondani, hogy a játékipar ne ismert volna rá a LEGO-ban rejlÅ‘ lehetÅ‘ségekre. A tonnányi témába vágó játék közül azonban csak nagyon kevésnek sikerült elérnie az igen magasra rakott mércét, s ezek közül is a LEGO Star Wars két része volt az, ami örökre bevéste (beépÃtette?) magát a történelemkönyvekbe. A Csillagok háborúja dupla-trilógia mókás feldolgozása minden hibája ellenére hamar igazi közönségkedvenccé vált, a viszonylag egyszerű ugrálós-gyűjtögetÅ‘s játékmenet még a legszÅ‘rösebb szÃvű kritikusok lelkébÅ‘l is elÅ‘csalta az önfeledt gyermeket. Miközben Yoda, Luke, Han Solo és társaik jól megérdemelt vakációjukat töltik valahol a Dagoba posványain, Indiana Jones is ostort ragadott, hogy leszámoljon a kockafejű nácikkal.
A film az alap
A Star Wars mellett az Indiana Jones filmek is bátran sorolhatók azon kult alkotások közé, amit vélhetÅ‘en mindenki látott már egyszer, aki nem egy titkos barlang mélyén töltötte aszalódó csontvázként az elmúlt néhány évtizedet. A történet ismerete egyébként elengedhetetlen a LEGO Indy teljes mértékű élvezetéhez, a játék ugyanis a hagyományokhoz hűen nem merÃt el minket túlzott részletességgel a kalandokban. A mókás átvezetÅ‘ jelenetek mindenféle szinkron nélkül, csupán a szokásos „hümmögés" kÃséretében zajlanak, a gegeket pedig csak az érti igazán, aki fejbÅ‘l vágja az adott jelenet eredetijét. A LEGO Indiana Jones játék elÅ‘tt tehát nem árt újra elÅ‘szedni a polcok tetején porosodó VHS kazettákat, még ha addig át is kell vergÅ‘dni néhány sok ezer éves pók hálóján.
„Kapával verem szét a fejed..."
A Ugrunk, ütünk, gyűjtünk, majd lépünk. A játékmenet érezhetÅ‘en alig változott valamit a LEGO Star Wars részekhez képest, ami egyszerre örömteli és szomorú is. A kalandok most szem szólnak igazán másról, minthogy egy adott helyszÃnre beérkezve leszámolunk az életünkre törÅ‘ nácik / pókok / krokodilok társulatával, majd a berendezést szétverve összeszedünk annyi kis szÃnes érmét, amennyi csak a hátizsákunkba fér, végül pedig valami apró feladványt megoldva továbblépünk a következÅ‘ jelenetbe. Szerencsére a fejtörÅ‘k az elÅ‘zÅ‘ részekhez képest sokkal változatosabbak, vége a „fogd meg ezt, és hozd ide" stÃlusnak, egyre többször kényszerülünk a különleges képességek használatára. A karakterek speckói is komoly alakÃtásokon estek át, egyes tulajdonságok már eszközökhöz kötöttek, a legszemléletesebb példa erre talán a lapát.
A régi lemez újra indul
A változatlan alapkoncepció legnagyobb vesztese most is az irányÃtás és a kamerakezelés lett. Jómagam a LEGO SW játékokhoz hasonlóan Indy kalandjait is billentyűzetrÅ‘l, kooperatÃv módban toltam végig, s - az is lehet, hogy csak a napi 50 csésze kávé és 200 cigi hatására - rengeteg ugrást rontottam el a pocsék kezelés miatt.
Összességében azért nincs ok panaszra: aki bolondul a csetlő-botló régészprofesszorért, a LEGO témáért, vagy csak szimplán szerette a LEGO Star Wars részeket, az most is élvezni fogja a játék minden percét.
GameStar