Hideo Kojima nevét elsősorban a Metal Gear széria miatt ismerik és tisztelik a játékosok, de többek között olyan sorozatok sikerében is benne volt a keze, mint a Zone of Enders, a Snatcher, a Policenauts, a Tokimeki Memorial, vagy a Boktai.
Ő az, aki Tyrone Rodriguez, az IGN korábbi főszerkesztője szerint nem jó játékfejlesztő, és a Metal Gear Solid sem miatta lett élvezhető. Rodriguez a portolással foglalkozó Nicalis indie stúdió producereként pályatársa, Phil Fish japán fejlesztőket ért kritikájára reagálva tette meglepő kijelentését. Kollégájával ellentétben pozitívan vélekedik a Demon's Souls, Street Fighter IV és The World Ends With You játékokról, de a Konami, és különösen a Kojima úgy hat rá, mint a vörös posztó a köztudottan színvak bikára.
Emberünk még azt is nehezményezi, hogy megkülönböztetünk játékfejlesztőket és indie játékfejlesztőket. Szerinte ugyanis mindenki játékfejlesztő, aki játékot fejleszt, nincs különbség.
Mit gondoltok, van igazság abban, amit az IGN egykori főszerkesztője állít? Kojima tényleg rossz játékfejlesztő? Valóban nem érdemes különbséget tenni játékfejlesztő és játékfejlesztő között?