Néhány napja számoltunk be arról, hogy a Titan Quest-et fejlesztő csapat kénytelen volt abbahagyni az aktív játékfejlesztést, mert egyszerűen elfogyott a pénzük. Michael Fitch blogbejegyzésében hosszan boncolgatja a szomorú esemény hátterét. Egészen elképesztő méreteket öltött a kalózkodás, hiszen az általa ismertetett adatok szerint Észak-Amerikában 75-80, míg Európában 90 %-ot tesz ki. Ázsiában gyakorlatilag nem is lehet mérni, olyan siralmas a helyzet. Elmondása szerint, már az elég lenne a független, PC-re fejlesztő csapatok életben maradásához, ha 10 százalákkal kevesebben éreznék úgy, hogy istenadta joguk ingyen letölteni egy játékot. Ez máris megduplázná a bevételeket, s adott esetben a stúdió további működését vonná maga után.
A Titan Quest kapcsán kijelentette, hogy a játék nem volt veszteséges, de sokkal jobban is teljesíthetett volna. Különösen az háborította fel, hogy azok, akik még a megjelenés előtt letöltötték, telesírták a fórumokat, hogy ilyen, megy olyan hibák vannak benne, és állandóan kifagy. Pedig egyszerűen a másolásvédelem szúrt ki velük. Ugyanakkor a sirámok egészen a sajtóig eljutottak, és az értékelésekre is kihatással voltak. Ráadásul az egyik újságíró akkora pancsernak bizonyult, hogy úgy játszotta végig a játékot, hogy nem használta a legközelebbi városba teleportálás lehetőségét, így mindig visszagyalogolt, mikor megtelt a hátizsák. Elképesztő, de egyszerűen nem vette észre. Persze jól le is húzta emiatt a játékot, s amikor felhívták figyelmét a tárgyi tévedésre elnézést kértek, ám a pontszám nem változott.
A warezolók és az itt-ott bakizó sajtó mellett a legfőbb problémának a hardvergyártókat tartja. Integrált hang- és videóvezérlők, minimális drivertámogatás és gyenge teljesítmény. A birkamód vásárló tömeg pedig azt hiszi, hogy játékra alkalmas gépe van, pedig nem.