Valamilyen szinten mindenre igaz, hogy csak egy reakció valami másra. Igaz ez az emberekre is, mikor cselekednek, viszont igaz lehet ez egy nagyobb platfomra, amelynek saját közössége van: először csak a körülötte lévő világra reagál, de ahogy növekedik, előbb-utóbb elkerülhetlenül önálló életre kel. Ez történik most a YouTube-on is, viszont ez olyan tünetekkel és következményekkel jár, amik nagyon elszomorítóak.
Aki járt mostanában a YouTube-on és körbenézett a legnagyobb csatornákon, az észrevehette, hogy valamiért egyre több helyen jelennek meg videók, ahol kedvenceink (mint pl. PewDiePie, az oldal legnépszerűbb videósa) a YouTube jövőjéről beszélnek. Ez nem véletlenül van így, ugyanis sajnos a videómegosztó legújabb divathulláma a dráma: ahogy egyre több saját celebritást termel ki magának az oldal, úgy egyre inkább megnövekedett az igény az olyan csatornákra, amelyek kifejezetten a hírességek körül kialakult vitákkal foglalkoznak. Ez szerintem már önmagában is elég szomorú, viszont sajnos nem ez a legnagyobb baj.
Az ilyen csatornák, mint pl. notórius Keemstar által vezetett Drama Alert sokszor jutnak téves következtetésekre, vagy terjesztenek hazugságokat másokról, kizárólag a nézettség érdekében. Ez mindegy lenne, ha nem nézné ezt az egészet senki, de elképesztő számokat sikerül elérni ezekkel a műsorokkal, tehát a téves információk nagyon messzire eljuthatnak és hatalmas személyes kárt okozhatnak. Ezt azért tehetik meg, mert a YouTube-os bulvárra nem vonatkoznak azok a fajta tartalmi megkötések, amelyek mondjuk a TMZ-re, vagy ha mégis, ezeknek a betartását nem ellenőrzi senki. Pont ez a kolléga volt az, aki nem is olyan régen pedofíliával vádolt egy idős, RuneScape rajongó bácsit, csak mert hasonlított valaki másra. Na most az egy dolog, hogy a bulvárra van kereslet, de a pletykálás és a hitelrontás között van egy éles, szemüveg nélkül is könnyen észrevehető határ.
Káros csatornák kapcsán gyakran előkerül még a fiatal LeafyIsHere, aki több mint kétmillió követővel rendelkezik annak ellenére, hogy a videói nem túl fantáziadúsak: kiválaszt magának valakit az interneten, akit tíz percen keresztül fikáz és gúnyol, miközben a képrenyőn CS-zik. Azért elszomorító az ilyen csatornák népszerűsége, mert egyrészt semmiféle valódi értéket nem teremtenek, másrészt népszerűségükkel egyfajta dominóeffektust indítanak el: ha a feltörekvő tartalomgyártók azt látják, hogy ez megy jól, akkor egy idő után mindenki ilyet akar majd csinálni. Így volt ez a reakcióvideókkal, a let's playekkel és a kicsomagolós videókkal is.
Ami igazán szomorú ebben, hogy Keemstar és társai teljesen félreértik a problémát, amit létrehoznak. Ők úgy gondolják, hogy az emberek igényt tartanak erre a fajta műsorra, ami még igaz is lehet, viszont azt nem veszik észre, hogy a YouTube felhasználóinak kipécézésével és bemocskolásával monopóliumot építenek a félelemre, amivel gátolják a közösség további növekedését. Ha a tartalomgyártóknak attól kell tartania, hogy valaki hazugságokat terjeszt majd róluk vagy viccet csinál belőlük, akkor inkább nem fognak tartalmat gyártani, ha így biztonságban maradhat az identitásuk és a megítélésük. Hány innovatív és frappáns videó fog a kukába jutni azért, mert páran mások kárából élnek meg? Hogy fogják valaha is ezeket a modern, "digitális celebeket" komolyan venni, ha ők a saját lábukat rúgják ki?