Az utóbbi évtizedben hatalmas fejlődésen mentek keresztül a videojátékos narratívák mind a forgatőkönyvek színvonalát, mind pedig az előadásmódot tekintve, így semmi meglepő nincs abban, hogy egyre többen szeretnek meg egy játékot kizárólag a története miatt. Abban sincs újdonság, hogy a nagyobb videojátékos díjkiosztók már hosszú évekkel ezelőtt bevezettek erre vonatkozó kategóriákat, viszont most egy érdekes fordulat következett be ennek kapcsán.
A Writers Guild of America, vagyis az Egyesült Államok íróinak szövetsége már legalább 10 éve díjaz videojátékokat, viszont most korábbi pletykákat követően hivatalosan is megerősítették, hogy jövőre felfüggesztik a játékoknak járó díjat, arra hivatkozva, hogy nincs elég hozzájuk kapcsolható alkotás:
"A 2020-as díjkiosztó során nem lesz videojátékos díj, de a kategóriát azonnal visszaállítjuk, amikor már úgy látjuk, hogy a WGA által lefedett játékok száma eléri a kritikus tömeget és a kategória ezáltal újra jeletőségteljessé válik."
Hogy ez az indoklás tényleg érthető legyen, ahhoz azt kell tudni, hogy a WGA csak olyan játékokat hajlandó jelölni, amelyeken a szervezet tagjai is dolgoztak, ami önmagában valahol érthető lenne, viszont a szakmában dolgozók szerint ez valójában nem más, mint egy olcsó toborzási csel.
Chet Faliszek (aki többek között a Portal és Half-Life játékok forgatókönyvén is dolgozott) a Twitteren osztotta meg saját tapasztalait a szervezettel kapcsolatban:
"Sosem csatlakoztam a WGA-hoz és soha nem is fogok. Tagnak kell lenned, hogy díjat nyerhess. Amikor megkértek minket, hogy csatlakozzunk, akkor fizethettünk a tagságért, de nem szavazhattunk, mert a mi munkánk nem minősül 'valódi írásnak', nem úgy, mint egy novella, amit majd 12-en fognak elolvasni egy magazinban."
Neil Druckmann szintén csalódottságal kommentálta a döntést, ami nem meglepő, hiszen 2014-ben nem más, mint a The Last of Us első része nyerte meg ezt a kategóriát:
"Nagyot csalódtam a WGA-ban, amiért eltávolították a videojátékos kategóriát. Egy eltévelyedett pofon az írók számára."
Very disappointed at the WGA for removing the video game category from their awards. A misguided slap in the face for writers in games. https://t.co/663vOFXDhH
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) October 3, 2019
Elég elszomorító látni, hogy pont az írók szervezete az, aki nem ismeri el azt a hihetetlen mértékű fejlődést, amin a videojátékok keresztülmentek, mióta először megjelent a történetmesélés a médiumban. Szerencsére a többi hasonló díjkiosztó bizonyára továbbra is elismeri majd ezeket az eredményeket, de ettől függetlenül reméljük, hogy a Writers Guild of America is hamarosan belátja, hogy ez egy komoly visszalépés.