Úgy hangzik a közmegegyezés a The Last of Us két epizódjáról, hogy "a videojáték-történelem legjobb történetei", esetleg "legszebben kidolgozott karakterei" viszik a vállukon a játékmenetet, ám aki oda-vissza végigtolta az összeset, annak nem feltétlenül ezek ugranak be elsőre. Sokkal inkább a töméntelen mennyiségű erőszak, és az a műgond, amivel a fejlesztők az összes véres pillanatot a legapróbb részletekig kidolgoztak.
Legyen szó a játékmenetben rendszeres "meghalós" animációkról (Joel, Ellie és a többiek is változatos kínok közt múlnak ki, a kreatívan kiiktatható ellenfelekről nem is beszélve) vagy az átvezető mozikról (különös tekintettel arra a golfütős jelenetre), a TLoU-széria készítői nem riadtak vissza a vértől.
Mindez kevéssé érvényesül majd a pár hét múlva debütáló HBO-sorozatban - mondja Neil Druckmann, a játékok vezető fejlesztője, aki szerint ez így van jól. A Naughty Dog feje az SFX magazinnak adott interjújában elmondta: a játékokban szükség volt az erőszakra, így kerülhettünk flow állapotba Joellel és Ellie-vel, a vérengzés segített abban, hogy átélhessük az eseményeket.
Egy passzív médiumban nincs ilyesmi. Nagyon tetszett, hogy Craig Mazin (a Csernobil alkotója, a sorozat másik írója - a szerk.) már az elején azt kérte, vegyük ki az erőszakot és csak a legszükségesebbet hagyjuk benne. Így még hatásosabb lesz, annál is, mint amit a játékokban láthattunk, ha ugyanis nem mutatjuk meg azonnal a fenyegetést, és amikor megtesszük, akkor a szereplők reakcióit is láttatjuk, sokkal félelmetesebb lesz az egész. Amikor a nézők meglátják a clickereket és a fertőzötteket, megértik, miért bukott el az emberiség és mitől retteg mindenki.
A The Last of Us sorozat január 16-án érkezik a HBO Maxre. A magyar feliratos trailert itt nézhetitek meg.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.