Alig egy hete történt, hogy az EA hivatalos Twitter-fiókja egy már lecsengőben lévő TikTok-trendet próbált meglovagolni, meglehetősen ügyetlenül - a single-player játékokon élcelődő bejegyzést elég rossz néven vették a gamerek, de számos játékfejlesztő is hallatta a hangját az ügyben. A népharagot látva poénkodásba csomagolt bocsánatkéréssel igyekezett a fiók kezelője kihúzni a helyzet méregfogát, de kevés sikerrel.
A vihar ugyan csitult valamelyest a közösségi médiában, de a bejegyzés komoly indulatokat váltott ki az EA munkatársai körében is, akik tudni szeretnék, hogy a cég miként tervezi ezt helyzetet és esetleges következményeit kezelni - írja a USA Today.
A lap riportja szerint egy órával a tweet élesedése után az EA belső chatszobájában (a Slacket használják erre) a kiadó alkalmazottai elkezdték megosztani egymással a világ minden pontjáról érkező reakciókat. Ahogy kezdett elszabadulni a pokol, arra gondoltak, hogy megpróbálják az EA többi közösségi médiás fiókjával az eredeti posztot kigúnyolva a fejlesztés alatt álló single-player játékokra terelni a figyelmet. Ekkor azonban többen is megjegyezték, hogy a stratégia visszaüthet, mert csak azt a narratívát erősítené, hogy még a saját stúdiói is utálják a céget. Ezért végül abban maradtak, hogy inkább vállalni kell a felelősséget és bocsánatot kérni, de mint tudjuk, a kivitelezés nem volt tíz pontos.
A történetnek azonban még nincs vége, a kiadó kerekasztal-beszélgetéseket és a vezetőkkel szervezett találkozókat tart azoknak a csapatoknak, amelyek úgy érzik, hogy az akció sértő volt rájuk és az általuk fejlesztett játékokra nézve. Ráadásul mint kiderült, a hivatalos Twitter-fiókot az EA közösségi médiás csapatától független személyek kezelik, akik még csak nem is állnak a kiadó alkalmazásában. A USA Today forrása szerint az illető, vagy a főnöke nem sejthette, hogy milyen vihart kavar a bejegyzéssel. Újoncokról van szó, nullához közelítő játékipari tapasztalattal, ezért jó eséllyel nem is hallottak az EA és a single-player játékok ambivalens viszonyáról.