A fantasy és a sci-fi történetében jó pár olyan példát találunk, amikor a világ kidolgozása közben az alkotók úgy érezték, hogy az autentikusság szempontjából fontos egy saját nyelv kidolgozása egyes fajoknak. Ennek egyik mestere J.R.R. Tolkien volt, aki több tünde dialektust is létrehozott, de az idők során a Star Trek és a Star Wars is felzárkózott ezen a téren.
Nem az Assassin's Creed széria volt, amelytől hasonló erőfeszítéseket vártunk, hiszen szerény véleményem szerint az asszaszinok és templomosok, illetve az emberiség előtti civilizáció tagjai, az isuk kissé klisés és felszínes története nem igazán igényelte ezt (a széria sztroiját egyébként korábban már összefoglaltuk számotokra, érdemes lecsekkolnotok azt is, ha valami nem egészen tiszta).
Az Assassin's Creed Valhalla alkotói azonban úgy érezték, hogy itt az ideje komolyabb hangsúlyt fektetni az Isu kultúra kidolgozására. Az ősi civilizáció szimbólumai már az első játék óta jelen vannak, azonban a Valhalla olyan részleteket fedett fel, melyeknek köszönhetően a rajongók elkezdhették dekódolni az isu-írást. Ebben az Access The Animus YouTube-csatorna ért el jelentős eredményeket, melyről hosszú videóban számolt be:
Azok számára, akik érdeklődnek a nyelvészet, illetve az idegen kultúrák írásának megfejtése iránt, egy igazi csemege lesz a videó, hiszen a készítője valóban tudományos igényességgel kezdte el felfejteni az ősi civilizáció írását.
A Valhallában látott szimbólumok egyébként nem feltétlenül passzolnak a korábbi részekben felbukkanókhoz, ezt azonban a Ubisoft dizájnerei úgy magyarázták, hogy az Isu kultúra a maihoz hasonlóan több különböző nyelvet és írásmódot használt.
Az Acces The Animus várhatóan jó pár videót közzétesz majd még a témában, hiszen rengeteg dokumentum vár megfejtésre, így bőven akad még munka az unatkozó hobbinyelvészek számára.