Az Electronic Arts néhány évvel ezelőtt már kissé túltolta a szekeret a loot boxok kapcsán, melynek következtében komoly népharag szakadt a nyakukba. Az ügy utóhatásai a mai napig érezhetőek, hiszen azóta is gyakran kell a cégnek bíróságra járkálni, hogy megvédje a szerencsejátékhoz igen csak hasonló mechanikáit, melyeket sportjátékaikban továbbra is változtatás nélkül használnak.
Nemrégiben a holland kormány hirdetett keresztes hadjáratot a loot boxok ellen, kicsivel korábban pedig Kanadának akadt gondja ezen mikrotranzakciós modellel. Most három kaliforniai férfi perelte be a céget.
Jason Zajonc, Danyael Williams és Pranko Lozano azzal támadják a kiadóóriást a bíróságon, hogy a FIFA-ban aktívan használják a Dynamic Difficulty Adjustment technológiát. Ennek létezése nem titok, sőt maga az Electronic Arts védette le, és azt a célt szolgálja, hogy a játék nehézségét úgy módosítsa, hogy könnyebb legyen azon játékosok számára, akik a FIFA Ultimate Team-ben új játékoscsomagokat vásárolnak.
A technológia célja nyilvánvalóan az, hogy vásárlásra ösztönözze a játékosokat, de az EA azt állítja, hogy ezidáig egyetlen játékában sem használta azt. A felperesek most azt szeretnék bebizonyítani, hogy a cég állításával ellentétben, igenis működnek ilyen rendszerek a játékban. Ha nyernek, azzal komoly bajba kerülhet a cég, és nem kizárt, hogy a Battlefront II utánihoz hasonló botrány szakad a nyakukba.
Az Electronic Arts azt álltja, hogy a vádak teljesen alaptalanok, és rossz fényben tüntetik fel a céget, így megvédik hírnevüket a bíróságon.