A mikrotranzakció szó hallatán valószínűleg a legtöbb embernek az Electronic Arts - Activision - Take-Two szentháromság jut eszébe, és valljuk be, mindhárom kiadó jócskán rászolgált a kétes hírnévre. Az EA ráadásul örökre megváltoztatta a loot boxok világát a Star Wars: Battlefront 2-vel, ami miatt még politikusok is vitáztak a játékbeli fizetési rendszerekről.
Az csapta ki a biztosítékot az internet népénél, hogy valaki felfedezte egy gyerekmagazinban, amint az EA épp a FIFA Ultimate Teamhez tartozó FIFA Pointokat reklámozza, mondván ez szükséges a jó focistacsomagok bontásához. Tudjátok, ez az a mechanika, melyről több országban is megállapították, hogy szerencsejáték, és legalább ugyanannyi helyen vizsgálják, hogy az-e.
Put your two eyes 👀 on step two.#ThisIsntOK pic.twitter.com/IA6HRv2Elf
— FIFA21Mistakes (@AllFifaMistakes) September 26, 2020
Többen is felszólaltak az ügyben, és rengetegen gondolják azt, hogy a játékon belüli vásárlások normalizálása ilyen fiatal korosztály számára, finoman szólva is etikátlan. Olyanok is akadnak Redditen, akik bojkottra buzdítják a játékosokat.
Ha nyilvánosságot kap a megmozdulás, az ismét visszaüthet az EA-re, akik a Battlefront II megjelenése után már tapasztalhatták a népharagot. Egy FIFA profi, Tim "Tim Latka" Schwartmann, aki a német FC Schalke 04 e-sportcsapatában játszik, épp pár nappal ezelőtt jelentette be, hogy a következő szezon során egyetlen garast sem költ a FIFA Ultimate Teamben.