A stratégiai játékok kedvelőinek biztosan ismerős a Firaxis stúdió neve, akik - a teljesség igénye nélkül - olyan játékokat készítettek, mint az XCOM: Enemy Unknown és az XCOM 2, vagy épp a Civilization III és IV. A felsorolt játékokban közös az is, hogy mindegyiknek ugyanaz a személy, Greg Foertsch volt a művészeti vezetője, aki több mint 20 évet töltött a csapat kötelékében.
Megannyi siker és megpróbáltatás után azonban Foertsch és néhány kollégája úgy döntött, hogy új kihívásokat szeretnének, ezért megalapították a Bit Reactor névre hallgató stúdiót, ahol a jövőben is körökre osztott stratégiai játékok fejlesztésével szeretnének foglalkozni. A motivációja a stílus hanyatlásából ered, amivel kapcsolatban 1-2 gondolatot is megosztott:
"A egész műfaj hanyatlásnak indult, mivel nincs elég érték a produkciókban. Van mód arra, hogy elmeséljünk történeteket anélkül is, hogy hatalmas szövegeket kellene elolvasni a játékosoknak. Mi erre fogunk fókuszálni - szeretnénk elmosni a határokat a stratégiai és az akciójátékok között."
Az új stúdió rendkívül ambiciózus célokkal lát neki a munkának. Az év legjobb játéka díjat akarnak nyerni minél előbb, amiért szerintük bárkivel fel tudják majd venni a versenyt. Egyes beszámolók szerint már több projekten is dolgoznak a Bit Reactor alkalmazottai, ahhoz azonban, hogy bármit eláruljanak ezekről, még nagyon korai stádiumban járnak. Azt azért már tudjuk, hogy PC-n és konzolon is a legjobbat akarják nyújtani és a cross-play, illetve a mobil platformok is fontosak a számukra.