Nemrég írtuk meg, hogy befejeződött a Sony nagy múltú fejlesztőgárdája, a Japan Studio kálváriája, miután már az 1993-ban alapított csapat neve is eltűnt a cég weboldaláról.
A Shadow of the Colossus, az Ape Escape és a LocoRoco mögött álló Japan felszámolással végződő átszervezésébe még tavaly fogott bele a Sony, melynek következményeként az első között távozott a stúdiótól Keiichiro Toyama, Kazunobu Sato és Junya Okura hármasa.
A veterán fejlesztők korábban olyan címeken dolgoztak, mint a Silent Hill, a Gravity Rush, a Siren, vagy a The Last Guardian. A süllyedő hajót elhagyó trió azonban nem távolodott el egymástól, hanem új, független csapatot alapítottak Bokeh Game Studio néven, s azt is elárulták, hogy első alkotásuk a horror műfajában fog nevezni.
A projektről sajnos nagyon keveset tudunk, de Toyama februárban mutatott néhány látványtervet és arról is mesélt, hogy ijesztő dolgok helyett a mindennapi élet felforgatására koncentrál majd a játék, arra késztetve minket, hogy megkérdőjelezzük a békés együttélést.
A három alapító nemrég a Eurogamernek adott közös interjút, amiben újabb információmorzsákat szórtak el a készülő művükről. A producerként tevékenykedő Kanunobu Sato elmondta, hogy az év eleje óta dolgoznak a játék prototípusán, de egyelőre csak az alapvető játékmechanikáknál tartanak.
Keiichiro Toyama, Kazunobu Sato és Junya Okura.
Magyarán odébb lehet még a megjelenés, így nem is árultak el semmit a korábban 2023-ra ígért rajtról. Az igazgatói posztot betöltő Keiichiro Toyama, az első Silent Hill egykori író-rendezője ugyanakkor kifejtette, hogy nem lehet egyszerűen csak horrorként jellemezni a játék műfaját, mivel nagy hangsúlyt kap benne az akció és a "gyors elemek" is.
A történetért maga Toyama felel, aki azt ígéri, hogy narratívája új élményt teremt majd a játékmenet és a cselekmény összefonódásának átgondolásával:
"Nem csak egy szimpla sztori lesz, ami csak úgy elágazik, mint ahogy az sok mai játékban is látható".
-mondta a fejlesztő, aki szerint jelenleg is zajlik annak a kifundálása, hogy miként kapcsolják össze a játékmenetet a történettel.
Annyi biztos, hogy a játékban lesznek szörnyek is, melyeket Miki Takahashi fog megálmodni, aki korábban már többször is dolgozott Toyamával és Junya Okurával. Takahashi tapasztalt rajzoló, aki animék, filmek és játékok tucatjain hagyta rajta a keze nyomát. A művészi irányról Toyama most annyit kotyogott ki, hogy egyszerre lesz rémisztő és gyönyörű.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A Eurogamer újságírója végezetül megkérdezte fejlesztőt, hogy tud-e valamit a Silent Hill régóta pletykált újraélesztéséről, Toyama azonban úgy nyilatkozott, hogy nincs abban a pozícióban, hogy válaszoljon erre. Mindazonáltal hozzátette, hogy a sorozatnál nem kell ragaszkodni egyetlen rendszerhez és stílushoz sem, mert az alaptémán túl (ami szerinte az emberek belső sötétségének megtestesülése) bármi felfedezhető a Silent Hillben. Erre példaként a P.T.-t hozta fel, ami a Kojima-féle Silent Hills interaktív teasere volt.
Akit komolyabban is érdekel a Bokeh Game Studio munkássága, annak ajánljuk a csapat néhány hete közzétett filmjét is, melyben Kazunobu Sato mutatkozott be némi mo-cap akció kíséretében.